Prices, Promotions, styles, and availability may vary. Our local stores do not honor online pricing. Prices and availability of products and services are subject to change without notice. Errors will be corrected where discovered, and Lowe's reserves the right to revoke any stated offer and to correct any errors, inaccuracies or omissions including after an order has been submitted.

Pro 32-in W x 60-in L Right White Single Threshold Rectangle Shower Pan Base with 4-in H Threshold

Ratings & Reviews for MAAX Pro 32-in W x 60-in L Right White Single Threshold Rectangle Shower Pan Base with 4-in H Threshold

3.6
247
Review
 3.6 out of 5
247 Reviews


50% Recommend this product

Ratings may include incentivized customer reviews.

What Customers Are Saying

Customers praise the sturdy steel construction, enamel coating, and easy installation, with many noting the base feels robust and requires no mortar bed. However, a substantial portion report receiving units with chipped porcelain veneer, dented corners, and bent bases. The drain design frustrates reviewers—a square plate designed for round openings leaves gaps and incompatible accessories. Some criticize the non-slip texture as still slippery when wet. Despite quality control concerns, those receiving undamaged units find the product durable and straightforward to install.

Customer review summary generated by AI, including incentivized reviews.
247 Customer Reviews

A man was called to help me locate this product

Would Recommend

We found the exact shower wall I had been searching for

Was this Review Helpful ?
Response from Mansfield

Hello, thank you for your feedback! We love hearing that our customers are pleased with their unit and that it is exactly what you had been looking f...

MansfieldAugust 9, 2023

Mansfield

Sturdy

Would Recommend

Prefect fit and sturdy

Was this Review Helpful ?
Response from Mansfield

Hello, thank you for your feedback! We love hearing that our customers are pleased with their unit. Thank you for choosing Mansfield! Read More

MansfieldAugust 7, 2023

Mansfield

Cracks in corners

The porcelain over steel is a brilliant idea. However, the porcelain was cracked, showing the black steel, in the corners and I had to return it. The new one I picked up at another Lowes was better, but still had porcelain missing near the bottom of the flange lip (covered by the wall tile). Excellent thought..Not very well thought out.

Was this Review Helpful ?
Response from Mansfield

Hello, thank you for your feedback! We are sorry to hear you had this experience, however we love hearing that our customers are pleased with their u...

MansfieldJuly 25, 2023

Mansfield

Defective and Poor customer service

Would Not Recommend

We purchased this base in March and it was installed in April. Within days of the installation we noticed pieces of the porcelain chipped off. Since then there are several more. Two of which are dime size. We even put a mat on it to try to stop it from continuing to chip. Contacted customer service and was told that it was damage and not chipped. This is used by 2 adults only. I have asked for an explanation on why it is not defective and have gotten no answer.

Was this Review Helpful ?
Response from Mansfield

Hello Marci, thank you for your feedback. We are very sorry to hear that you are unhappy with your purchase. If you haven't already, we want to e...

MansfieldJune 8, 2023

Mansfield

Drainage is poorly designed.

Would Not Recommend

First one I bought had so many damages around the edges. I returned it. Second one, I opened the box to make sure, it wasn't perfect, but decent enough. Then it got worst. The drain is horribly designed. It's barely flush, leaving a 1/4 inch gap all around the square drain. I'm returning this one as well. Such a waste of time.

Was this Review Helpful ?
Response from Mansfield

Hello, thank you for your feedback. We are very sorry to hear that you have had this experience. If you haven't already, we want to encourage you...

MansfieldJune 7, 2023

Mansfield

Check your product before leaving the store!!

Base was cracked! Should have been checked before leaving store!!! This store manager needs a pay cut!!!! If there were any other franchise around this store would have to !!

Was this Review Helpful ?
Response from Mansfield

Hello, thank you for your feedback. We are very sorry to hear that you had this experience. If you haven't already, we want to encourage you to r...

MansfieldJune 7, 2023

Mansfield

Where the refund?

Would Not Recommend

It was delivered broken. Paid for shower walls before delivery and for delivery. Lowes picked it up for return which I was told was no charge, since Lowes delivered it and it was broken. I have not been refunded my money. This is bad business by Lowes. What does a customer have to do to get money refunded. This is going on facebook and ever other communication.

Was this Review Helpful ?
Response from Mansfield

Hello, thank you for your feedback. We are very sorry to hear that you had this experience. If you haven't already, we want to encourage you to r...

MansfieldMay 2, 2023

Mansfield

Great Shower kit

Would Recommend

I like how this product is so durable and has a metal pan. Only a couple of seam to fill in but I think this will last awhile

Was this Review Helpful ?
Response from Mansfield

Hello Lisa, thank you for your feedback! We love hearing that our customers are pleased with their unit. Thank you for choosing Mansfield!

MansfieldApril 14, 2023

Mansfield

Reno

Would Recommend

Fit my bathroom

Was this Review Helpful ?
Response from Mansfield

Hello, thank you for your feedback! We love hearing that our customers are pleased with their unit. Thank you for choosing Mansfield! Read More

MansfieldApril 5, 2023

Mansfield

Slip

Love the base but it is like an ice rink - has no anti slip and is very slick

Was this Review Helpful ?
Response from Mansfield

Hello Shalbe, thank you for your feedback. We are very sorry to hear that you are unhappy with your purchase. If you haven't already, we want to ...

MansfieldMarch 23, 2023

Mansfield

Difficult Install

Would Not Recommend

Connection to waste drain pipe makes this a once in never out project

Was this Review Helpful ?
Response from Mansfield

Hello, thank you for your feedback. We are sorry to hear that you have had installation issues. If you have questions on installation, our technical ...

MansfieldMarch 22, 2023

Mansfield

Slippery when wet

Would Recommend

After installation we discovered that the base is extremely slippery when wet. The base does have a sort of textured zone where I'm assuming it is supposed to be non slip. However even that area is slippery, less slippery than the non textured area but slippery none the less. At this point in our bathroom remodel project we're unable to remove and install a substitute. We'll install some sort of adhesive strips to help with footing while using.

Was this Review Helpful ?
Response from Mansfield

Hello, thank you for your feedback. We are very sorry to hear that you have had such a frustrating experience with your purchase. All Mansfield produ...

MansfieldMarch 20, 2023

Mansfield