Ratings may include incentivized customer reviews.
What Customers Are Saying
The drill-powered transfer pump received mostly negative feedback, with many customers reporting the product did not function as intended. Several users noted the pump failed to generate suction or move water, even for short distances. A few positive reviews mentioned the pump worked well for limited, low-volume tasks, but these were outliers. Overall, the consensus is the product is unreliable and ineffective, and customers are advised to seek a more dependable alternative.
Customer review summary generated by AI, including incentivized reviews.After filling over machined inner channel works great.
Verified Purchaser
Is this a joke?
Would Not RecommendI think less of lowes for actually carrying then selling me this piece of junk. Wont prime or work with the included suction hose which has welded it self shut because its folded into a pretzel to fit into the box. I used a heat gun to get it to open enough to try and use it. Then to pump water it had to be put entirely in the water. There is a reason this thing is $16, I think they figure you wouldnt bother returning it for $16
Mikevs,
We are sorry you had issues with this pump. We have a newer version out at the store that you could return the defective one and get the...

Junk....
Would Not RecommendTried using it as directed and never pumped one drop of water. Shaft came out.
Verified Purchaser
Randy,
We are sorry you had issues with this pump. Please return it to the store for a complete warranty exchange. If you have any questions, pl...

Drill Pump
Would Not RecommendThis is trash. I read the poor reviews but thought I’d give it a try. Following the instructions exactly, it did not pump a drop of water horizontally or into a 2 gallon pail. Disappointed that Lowes would carry this garbage.
Verified Purchaser
scuba52,
We are sorry to hear you have had issues with the drill pump working. Please call 1-800-742-5044 if you have any questions.

Not recommend
Would Not RecommendThe fitting broke off of the housing while hooking up my hoses. It is not a strong plastic at all. Good idea, but not strong at all.
Verified Purchaser
ED77,
We are sorry to hear you had a issue with this pump. I would recommend returning it to the store with your receipt for a compete warranty ...

Bad design Do not buy!
Would Not RecommendCAN NOT BE RUN WITH OUT FLUID IN THE PUMP, CAN NOT SELF PRIME. If you run it with out fluid even for a couple of seconds you will ruin it. You must first fill and plug the intake hose and pump,then plug the hose. Then place the intake hose in what you want to pump
Verified Purchaser
Bob70,
It is recommended to add a drop or two of lubricant to the unit before using. The rubber impellers can drag and warp if not lubricated. I...

DO NOT BUY!
Would Not RecommendIn the first minute of use the drive shaft came out!
tech1,
We are sorry to hear you had issues with your pump purchase. Please return the pump, with the receipt, for a complete warranty exchange. ...

Useless garbage. Lowes MUST remove from shelves
Would Not RecommendI got one, brought it home and tried it with some water in the kitchen sink. The "user manual" is total fiction. BTW, the online PDF version has a mention of "1300 RPM drill" which is NOT in the printed version in the box, nor anywhere on the box. I tried with my 1500RPM drill and got NOTHING. Both versions also claim it is self-priming, but the only factual thing I got from two calls to their "technical" support is that IT IS NOT SELF-PRIMING. First guy told me the drill needed to be 1800 RPM,...
hzm1016,
We are sorry to hear of the issues you are having with this pump. We definitely want to make this right for you and would like to speak...

I did not work and I had to return it.
Would Not RecommendI put the pump together according to the instructions and it did not work as described.
Verified Purchaser
Darrell,
We are sorry to hear that all did not work well for this purchase. If you have any questions, please call our technical support team @...

Didn’t work...
Would Not RecommendDidn’t work...tried to get it to work. Used different tube options, even tried at different heights with no difference. Gave up an threw it away...
Verified Purchaser
IrishViking13,
I am sorry to hear you had issue wit this pump. If you would like to call our technical support team @ 1-800-742-5044, we would b...

DOA
Would Not RecommendPicked up in store and read directions completely. Does not work....waste of time. Maybe someone else would have better luck, bug it’s not worth the chance or money. Will return asap.
Dagsboro,
We are sorry you are having issues with this pump. If you have any questions, please call our technical support team @ 1-800-742-5044....

it sucks
Would Not RecommendBroke in 5 minutes....had to pressure Guess I have to put in 1 star for it to take review.....they don't list negative stars
Verified Purchaser
batt,
We are sorry to hear you had issues with this pump. If there was a failure striaght out of the box, I would recommend returning the pump t...


Robert,
I am not sure of what you are meaning? If you have any questions, please call our technical support team @ 1-800-742-5044. Thank you...