Ratings may include incentivized customer reviews.
What Customers Are Saying
The water cooler is generally well-received, with many customers praising its great performance, sleek design, and convenient features. Reviewers noted it is quiet and efficient, with easy-to-use hot and cold water options. However, some customers experienced issues such as leaks, pump failures, and the water not getting cold enough. A few found the unit noisier than expected. While the majority of reviews are positive, the main complaints relate to quality control and durability issues, as well as minor design flaws.
Customer review summary generated by AI, including incentivized reviews.Works great!
Would RecommendHot and Cold water. Found that it kept trying to load water from bottle, discovered the hose at the pump was not fully connected. Now works!
Verified PurchaserSweepstakes
Appealing and Useful
Would RecommendWater cooler in sleek color. Jug is tucked away behind the door. Easy to operate. Very nice and practical. Very reasonable price also.
Verified PurchaserSweepstakes
Totally worth it
Would RecommendI’m not a big fan of tap water and making the wife flip a 5 gallon tank upside down wasn’t happening. Bottom load would have to be it. Price was fair and there really wasn’t anything special putting it together. The wife could have bought it, lifted it, and installed it herself. The water tank is heavier than this machine :) Could have used a button for straight water (not hot or cold), but whatever... I like it.
Verified PurchaserSweepstakes
Hot has too wide of range.
Would RecommendThe dispenser works very well but the hot has a temp range that it could be. It isn’t always as hot as I would like it to be. Would be nice to have a control on hot temp.
Verified PurchaserSweepstakes
Water Cooler
Would RecommendNot only is this a great product but the staff was helpful and kind about helping with this purchase. I will be making all other buys at Lowe’s now!
Verified PurchaserSweepstakes
LOVED IT...until the pump went out
Would Not RecommendI purchased this water cooler in January of 2017 and loved it until August of 2018 when the pump went out and it stopped dispensing water. Thought it would be an easy fix but I was wrong. Searched the internet and contacted Primo only to find that you can not get a small replacement pump and have to buy a new unit. Disappointed...for the cost buying cases of bottled water would have been cheaper.
Sweepstakes
Love the system!!
Would RecommendBought this for my mother so she wouldn’t have to keep waiting on me to load a new water bottle. The ability to just slide the new bottle in without lifting is a win-win for everyone!!
Verified PurchaserSweepstakes
Worked great when it worked
Would Not RecommendPurchased this from Lowes back in April 2017. The dispenser never leaked and worked fine until May 2018 when the hot water heater stopped working. The warranty on this product is only 1 year and as only clean, bottled water was ever run through it I would have expected the heater to work for many years. Unfortunately it broke only 2 weeks out of warranty so I am stuck with it. The cold water side still works but for $179 I would expect a longer lasting life.
Sweepstakes
We apologize for any issue that you have experienced with your dispenser. Please call our customer care team and reference this review so we can do o...
Great Hydration Station
Would RecommendAs a family we drink a lot of water and our neighborhood recently had our water pipes updated so we were relying on bottled water all summer. I wish we would have gotten this sooner to reduce as much waste(we still recycled) as possible. The only thing about the product that I didn't like is that we couldn't lock the cold water also.
Verified PurchaserSweepstakes
Easy to use and install!
Would RecommendLoved that it loads from the bottom, so easy to use and change out the bottles. It isn’t loud either, nor does it generate heat in the area.
Sweepstakes
Perfect for us
Would RecommendThis cooler is so easy to use. I love that we can have hot water or room temp, plus the always cold option. It is so easy to load. We should have gotten this sooner. Great value and excellent product
Sweepstakes
Started off good
Would Not RecommendMy wife and i purchased 1 of these units 4 weeks ago from our local Lowe's. When we got it home i unpacked the unit installed a 5 gallon Primo water bottle plugged it in and turned it on. The thing worked great for exactly 2 weeks then 1 morning i went to get a glass of water and absolutely nothing came out of either spigot. So to Primos website i went to troubleshoot. After watching the video 3 different times i tried all their remedies none of which worked. Slightly irritated i called their cu...
We apologize for the poor experience that you had with the first dispenser. If you have any issues with your replacement, give a call and mention thi...

We apologize for any issue that you may have had with our dispenser. We will use this feedback to continually improve our products.
We apologize for any issue that you have had with one of our dispensers. The dispenser has a 1 year limited warranty so please call our customer care...