
Ratings & Reviews for MAAX NexTile 30-in L x 60-in W x 60-in H White 4 -Piece Direct to Stud Bathtub Surround
Ratings may include incentivized customer reviews.
What Customers Are Saying
The tub surround product has a mixed reception. Some customers found it easy to install, durable, and aesthetically pleasing with a useful shelf feature. However, many reported issues such as the surround being too narrow and cramped, poor fit and finish, and the product discoloring over time. Several reviewers strongly advised against purchasing due to deceptive marketing and a design flaw causing the side wall to angle inward. While some were satisfied, the negative reviews seem to outweigh the positive, suggesting this may not be the best choice for most buyers.
Customer review summary generated by AI, including incentivized reviews.Saves you money and looks great
We love this tub surround. It saved us a lot of money using this instead of tile while getting the same look. The niche is so functional and looks expensive.
Best shower wall set up they had on display.
Would Not RecommendI like the look of it much better than the other two they had on display, plus it was around the same price, maybe slightly more than the other two shower walls set ups they had on display, which was worth the extra money in my opinion, plus, it came with a 15 year warranty, which the other two did not.
Hello, thank you for your feedback! We love hearing that our customers are pleased with their purchase. Thank you for choosing Mansfield!

Good product
Would RecommendI like this product because it is durable (not flimsy). It was easy to put together after we got it leveled.
Hello, thank you for your feedback! We love hearing that our customers are pleased with their unit and that installation was easy. Thank you for choo...

Great product, well built, instal considerations
Would RecommendThe product is well built and probably really easy to install in a new build. However I found that the interlocking of the rear panels and the side panels made me have to cut more Sheetrock that I had first thought. It made the repairs harder. Also the up, down and in motion to lock the prices, made it hard for me to fit plumbing inside your pre drilled holes. It’s a great product and locks tight together. You just have to plan on your plumbing being flush to the studs when installing.
Verified Purchaser
Thank you for taking the time to provide us with valuable feedback! We appreciate hearing from our customers as we seek continuous improvement. Pleas...

This is worth the price.
Would RecommendThis unit is beautiful white and very solidly built. The tub has a skid proof finish so you won't slip.
Verified Purchaser
Hello, thank you for your feedback! We love hearing that our customers are pleased with their unit. Thank you for choosing Mansfield!
Read More

Looks great installed!
Would RecommendLove it! It looks perfect and is exactly what we were looking for!
Verified Purchaser
Hello, thank you for your feedback! We love hearing that our customers are pleased with their unit and that it is exactly what you were looking for. ...

Believe the reviews
Would Not RecommendIt looks nice. I'd yank it out and reinstall my broken but functional old stuff if I could. The 3in you lose isn't worth the looks. Beautiful design, poorly thought out construction.
Verified Purchaser
Hello Angie, thank you for your feedback. We are very sorry to hear that you are unhappy with your purchase. If you haven't already, we want to e...

Blotches On Panels
Would RecommendSo I just purchased my 3rd unit and all three were covered in blotches on all the panels. This is getting very old having to return to the store. Have you had this issue before and anything I can do to get a good unit as I’d still like to get one to install. Thanks
Hello Sean, thank you for your feedback. We are very sorry to hear that you have had such a frustrating experience with your purchase. If you haven...

Absolutely love it!
Would RecommendAbsolutely love that you can add your own tiles to this shower wall, we chose glass tiles in shades of grey to match our new bathroom
Verified Purchaser
Hello, thank you for your feedback! We love hearing that our customers are pleased. If you need help with anything please reach out to our customer ...

narrow shower area
Would Not RecommendThis tub surround veers inwards from the tub edge at it extends towards ceiling - makes it feel really narrow. There is another similar surround by Maxx that is wider. I will only buy that one going forward. They need to fix the design on this-
Verified PurchaserVerified Pro
Hello, thank you for your feedback. We are sorry to hear that this does not meet your expectations. If you haven't already, we want to encourage ...

Great product for the price.
Would RecommendI have used this surround several times. It fits well together and is affordable.
Verified Purchaser
Hello Bob, thank you for your feedback! We love hearing that our customers are pleased with their product. We also love to hear the unit fits togethe...

Vanity
Would RecommendLooks and functions great
Verified Purchaser
Hello, thank you for your feedback! We love hearing that our customers are pleased with their product. Thank you for choosing Mansfield!

Hello Diane, thank you for your feedback! We love hearing that our customers are pleased with their purchase. Thank you for choosing Mansfield! <...