Prices, Promotions, styles, and availability may vary. Our local stores do not honor online pricing. Prices and availability of products and services are subject to change without notice. Errors will be corrected where discovered, and Lowe's reserves the right to revoke any stated offer and to correct any errors, inaccuracies or omissions including after an order has been submitted.

Enhance Basics 1-in x 6-in x 16.0-ft Clam Shell Grooved Composite Deck Board

Ratings & Reviews for Trex Enhance Basics 1-in x 6-in x 16.0-ft Clam Shell Grooved Composite Deck Board

4.4
675
Review
 4.4 out of 5
675 Reviews


89% Recommend this product

Ratings may include incentivized customer reviews.

What Customers Are Saying

Customers overwhelmingly praise the beautiful appearance, exceptional durability, and straightforward installation of this composite decking. The Clam Shell color is especially favored for its sophisticated gray tone and versatility. Reviewers consistently highlight the low-maintenance nature, resistance to splinters and fading, and realistic aesthetic that rivals natural wood. The hidden fastener system and lightweight boards make installation accessible even for DIYers. A few customers report isolated shipping damage, but most remain highly satisfied overall, viewing this as a premium, long-lasting outdoor investment.

Customer review summary generated by AI, including incentivized reviews.
675 Customer Reviews

I knew I should have picked my own.

Would Recommend

When I ordered the number of boards for delivery I told them to make sure none of the edges were chipped. I was assured the "pick team" looked out for those things when full filling an order. The exact boards I had told them about and mentioned being in their stock were part of the order. The specialist that I spoke to was very nice and it is not her fault but she needs to talk to her "pick team". Luckily I over estimated and will not need the damaged ones in their full 16" length.

Was this Review Helpful ?
Response from TrexSupport

Hello, On behalf of all of us at Trex I would like to thank you for sharing this great review! We are thrilled that you love our products. We will be... Read More

TrexSupportAugust 29, 2025

Trex

Very nice

Would Recommend

Not only easy to install but also beautiful with great length options.

Was this Review Helpful ?
Response from TrexSupport

Hello, and thank you for your 5 star review. We really appreciate you taking the time to share your experience with us as well. We count ourselves lu... Read More

TrexSupportAugust 25, 2025

Trex

Beautiful new surface

Would Recommend

Easy for redecking & won't rot.

Was this Review Helpful ?
Response from TrexSupport

Hello, we are incredibly grateful that you took the time to leave us this review. Our company puts customer satisfaction as top priority, and we are ... Read More

TrexSupportAugust 7, 2025

Trex

Great product. Medford, OR Lowes Understaffed

Would Recommend

The product is great. Typical Trex. If you order from the Medford Lowes, be aware that they will not have it ready anytime near what they promise on the website when you order. I drove 3 hr. from the coast for a 9AM pickup as promised on the website and gave them 2 extra hours and arrived at the store at 11:15AM. Suffice it to say after many follow ups I finally had it loaded and ready for my 3 hr. drive back around 2PM. 3 hours of waiting around Lowes with nothing else to do gets really old...

Was this Review Helpful ?
Response from TrexSupport

Hello, we are extremely sorry to hear about this, and even more sorry to disappoint a customer. If you need assistance, please reach out to our custo... Read More

TrexSupportJuly 11, 2025

Trex

An affordable option

Would Recommend

Looks great. Hopefully I get 25 years out of it. It is a cheaper option

Was this Review Helpful ?
Response from TrexSupport

Hi Joe. Thank you for choosing Trex and sharing your positive feedback! We're thrilled that you appreciate the value and aesthetics of our Enhanc... Read More

TrexSupportJuly 9, 2025

Trex

damage

Would Recommend

one 16 ft board was shipped with this damage on it

Was this Review Helpful ?
Response from TrexSupport

Hello Mickey. Thank you for reaching out to Trex and bringing your negative experience to our attention. We apologize for the challenges you have fac... Read More

TrexSupportJuly 8, 2025

Trex

Excellent product

Would Recommend

Wonderful

Was this Review Helpful ?
Response from TrexSupport

Hi, Hears, thank you for choosing Trex. We are happy to hear you were satisfied with your purchase!

TrexSupportJune 19, 2025

Trex

Value

I thought Clam Shell was lighter. This is a dark grey. I am not dissatisfied though. It will look beautiful on replacement of our deck. The price was exceptional. Only Lowes had a gray color. Everywhere else did not, or if they did, it was expensive.

Was this Review Helpful ?
Response from TrexSupport

Hello Beth, and thank you for your fantastic 5-star review! We truly appreciate you taking the time to share your experience with us. Customers like ... Read More

TrexSupportMay 12, 2025

Trex

just do it.

Would Recommend

great stuff, ripping up old decking was worst thing.

Was this Review Helpful ?
Response from TrexSupport

Hello! Thank you for your review! -Trex Customer Care

TrexSupportApril 24, 2025

Trex