Prices, Promotions, styles, and availability may vary. Our local stores do not honor online pricing. Prices and availability of products and services are subject to change without notice. Errors will be corrected where discovered, and Lowe's reserves the right to revoke any stated offer and to correct any errors, inaccuracies or omissions including after an order has been submitted.

40-volt max 13-in Straight Shaft Battery String Trimmer Edger Conversion Capable 2.5 Ah (Battery Included) (Charger Included)

Ratings & Reviews for Kobalt 40-volt max 13-in Straight Shaft Battery String Trimmer Edger Conversion Capable 2.5 Ah (Battery Included) (Charger Included)

3.5
824
Review
 3.5 out of 5
824 Reviews


66% Recommend this product

Ratings may include incentivized customer reviews.

What Customers Are Saying

Customers praise the trimmer's power and ease of use, with many reporting it outperforms gas models and handles thick weeds efficiently. The lightweight design, quiet operation, and long battery life—often lasting a full yard on one charge—are frequently celebrated. However, significant durability concerns emerge: many report spool covers breaking within months, bump feed systems failing, and string reloading proving difficult. Most frustrating is the unavailability of replacement parts, with customers unable to obtain covers or chargers, leading several to abandon the brand entirely. Overall, while performance impresses initially, long-term reliability issues and lack of support disappoint many.

Customer review summary generated by AI, including incentivized reviews.
824 Customer Reviews

Frustrated

No matter what kind of line I use it will not feed properly. I waste more time rethreading the line then any thing else. Wish I did not purchase.

June 22, 2020
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello jimgstudio - Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you are experiencing an issue with with the line feed on this trimmer. When... Read More

Kobalt TeamJune 24, 2020

SunriseGlobal-Kobalt

Perfect for me

Would Recommend

I was tired of pulling on gas weed eaters to get them started and pulling the rope out so decided to go with a battery operated one and it is great . A little heavy after a while but it gets the job done. Wish the battery would last a little longer as it takes me about 2 hours to do everything but i can always buy another battery. Love this weed eater.

June 16, 2020
Was this Review Helpful ?

Cannot get replacement cap

Would Not Recommend

I have had this trimmer for a few months when the spool cap cracked... Lowes does not carry replacements and the part is unavailable. The tool is useless now. Spend your money on a name brand.

June 5, 2020
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello DC - Thank you for your feedback. For information on replacement parts, please give our excellent customer care team a call at 1-888-3KOBALT (1... Read More

Kobalt TeamJune 9, 2020

SunriseGlobal-Kobalt

Poor design and no replacement parts

Would Not Recommend

I have 3 issues with this trimmer. 1) The bump knob assembly just blows to pieces because it's cheap, crappy plastic. 2) It's impossible to find replacement heads or the bumper knob for this trimmer. 3) The line won’t feed out, thus the reason why the bump knob assembly wears out banging it on the ground so many times. When I call Kobalt customer service (888-356-2258), they are not taking calls due to Covid 19. Frustrating!!

June 1, 2020
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello Mattifinn - We are sorry to hear that you have experienced some issues with this string trimmer. Please know that we strive to provide our cust... Read More

Kobalt TeamJune 4, 2020

SunriseGlobal-Kobalt

Design Flaw/Defective

Would Not Recommend

Everyone I know who has had this longer than six months has to replace the trimmer head because the bump knob assembly just blows to pieces because it's cheap, crappy plastic. It's difficult to find replacement heads for the trimmer, I wouldn't be surprised if Kobalt made this one intentionally obscure so no universal heads would work with it. Look around, all the reviews say the same thing. It's a shame Lowe's even sells this model.

May 31, 2020
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello - Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you have had some trouble finding replacement parts for this trimmer. This unit has be... Read More

Kobalt TeamJune 1, 2020

SunriseGlobal-Kobalt

2 seasons and its done

Would Not Recommend

Would not recommend. After 2 years of use the line feed has broken, button wore out now useless.

May 27, 2020
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello there - We are sorry to hear that you have encountered an issue with this string trimmer. We would be happy to assist you with looking into thi... Read More

Kobalt TeamMay 27, 2020

SunriseGlobal-Kobalt

Cant get replacement parts

Would Not Recommend

Good luck getting replacement parts my spool cover broke and I can't find a replacement at any store or online and customer service wont answer.

May 26, 2020
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello srp012 - We are sorry to hear that you are experiencing an issue finding the the spool cover. At this time, the spool cover is currently unavai... Read More

Kobalt TeamMay 26, 2020

SunriseGlobal-Kobalt

does not feed when bumped.

Would Not Recommend

This is the worst trimmer I have ever purchased. This trimmer feeds when it feels like it.This is the second season , no better. Buy different brand.

May 26, 2020
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello Phil - We are sorry to hear that you are not completely satisfied with this string trimmer. This unit should only feed additional line when bum... Read More

Kobalt TeamMay 26, 2020

SunriseGlobal-Kobalt

Total piece of junk

Would Not Recommend

This trimmer has only trimmed 3 times successfully. Batteries didn't last more than a couple trims and cost as much as a new trimmer, Get Gas powered.

May 19, 2020
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello Mike672,
Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you are not completely satisfied with this string trimmer. Here are a few ...
Read More

Kobalt TeamMay 19, 2020

SunriseGlobal-Kobalt

The spool is a nightmare

Would Not Recommend

Had it less then six months ago. It’s hard to wind & install, tends to break off inside the spool. The new ones have a better design, this one sucks

May 17, 2020
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello Patrick,
Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you are not completely satisfied with the design of this spool. If rewind...
Read More

Kobalt TeamMay 19, 2020

SunriseGlobal-Kobalt

Spool Cover cracks

Would Not Recommend

The spool cover has cracked and flown off two times. You have to buy a Greenworks part, which is currently unavailable. Poorly made.and unreliable.

May 17, 2020
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello Delaware,
Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you have encountered an issue with the spool cover. The spool cover is a...
Read More

Kobalt TeamMay 22, 2020

SunriseGlobal-Kobalt

great product

Would Recommend

Bought mine a few weeks ago. Easy to set up. Only used it knce but i was able to my whole yard with only half the battery. Runs very well with no issues. Not going back to gas again!

May 16, 2020
Was this Review Helpful ?

Worked fine when it did

Would Not Recommend

The bump knob broke in 2 years. I can't get a hold of Kobalt warranty service. Lowe's doesn't carry replacement parts. Kobalt calls this wear and tear

May 15, 2020
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello Brad,
Thank you for your feedback. The bump knob is considered a wearable part as it is bumped off of the ground and is expected to wear ...
Read More

Kobalt TeamMay 15, 2020

SunriseGlobal-Kobalt

Glad I’m not alone

Would Not Recommend

Many of these reviews describe exactly what I experienced, verbatim. 1. Bought it, took it for a spin, loved it! 2. After fully recharging battery, upon 2nd use it wouldn’t stay on for more than 3 seconds at a time. 3. Called help line who told me to try to charge it for a full 24 hours before attempting to use it again. If that didn’t fix the problem I was instructed to send manufacturer a very specific, detailed Email to replace battery. 4. Because I wanted to finish the lawn and didn’t wa...

May 12, 2020
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello Heath,
Thank you for your feedback. We are sorry to hear about the issue that you have encountered with this unit. It is unfortunate to h...
Read More

Kobalt TeamMay 22, 2020

SunriseGlobal-Kobalt

Batteries are garbage

Would Not Recommend

battery didn't even last one season. near impossible to get anyone at kobalt on the phone. do not buy, their batteries are junk and $100 to replace.

May 12, 2020
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello madmatt,
Thank you for your review. We are sorry to hear about the experience you have encountered with this battery. Here are a few trou...
Read More

Kobalt TeamMay 15, 2020

SunriseGlobal-Kobalt

Broke

Would Not Recommend

Purchase product 40 days ago weed eater already broke down. I tried to get a replacement at lowes and they didn't replace it bc it was past 30 days

May 10, 2020
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello Mgd02,
Thank you for taking the time to write this review; we are sorry to read that you were disappointed with your customer service expe...
Read More

Kobalt TeamMay 11, 2020

SunriseGlobal-Kobalt

No Replacement Parts

Would Not Recommend

No “customer service” and no replacement parts. Trimmer useless now and must throw it out and (grrrrrrrr) buy a new one. Won’t be buying a Kobalt product!

May 8, 2020
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello Deb,
Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you have experienced issues finding replacement parts for this string trimmer...
Read More

Kobalt TeamMay 8, 2020

SunriseGlobal-Kobalt

2nd TRY at leaving a review-TOTAL WASTE OF MONEY

Would Not Recommend

After barely 3 years of fair-poor operation, the battery and/or charger will not work. The entire unit cost me around $130; the cost of buying a replacement battery inside my local Lowes is over $140.00 -- JUST FOR THE BATTERY!! How does that make sense. Other sites online show the cost after shipping, around $100.00. This was the worst piece of lawn equipment I'v ever bought.

April 27, 2020
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello Barbara,
Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you're experiencing an issue with your battery or charger. Here are a few...
Read More

Kobalt TeamApril 30, 2020

SunriseGlobal-Kobalt

String Constantly Breaks

Would Not Recommend

This is the biggest waste of money that I have ever spent. From day 1 it breaks the string after only a few minutes of use. Over the past year or so, I have tried various brands and thickness of line and they all last only a few minutes. You can see the pressure point on the line where it comes out of the spool. I even tried spooling the line backwards just to see what would happen. After about a year of being totally frustrated I lost my cool today and broke it in half on a tree. Don't get...

April 25, 2020
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello Drummer14, Thank you for your review. We are very sorry to hear about your experience when using this string trimmer. This is something we woul... Read More

Kobalt TeamApril 28, 2020

SunriseGlobal-Kobalt

Kobalt, get out of the trimmer business

Would Not Recommend

If I could give this a zero I would. Have had less than a year. Plastic ground down to the metal on the bump. Line will not stay in slots, continues to jump back in housing, especially after edging. Forget edging. Have to constantly take head off to clear debris. Black molding that fits over the spool has already broke. Mind you, I didn’t have this for 3-4 years. I bought this last year. Pathetic.

April 23, 2020
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello Jeffturnerjr,
Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you are not overly satisfied with this product. Please know that the ...
Read More

Kobalt TeamApril 28, 2020

SunriseGlobal-Kobalt