
Ratings & Reviews for allen + roth Sloan 99.48-in 6 -Light Bronze dimmable Integrated Traditional Flexible Track Lighting Kit with Round Frosted Pivoting Heads
Ratings may include incentivized customer reviews.
What Customers Are Saying
The lighting product received mixed reviews. Many customers found the lights to be attractive and easy to install, but the majority reported significant quality and durability issues. Common problems included premature bulb failures, difficulty replacing individual bulbs, and poor customer service from the manufacturer when seeking replacement parts or resolving problems. Overall, the product was not considered reliable or durable, and customers were advised to consider alternative lighting solutions that offer better long-term performance and support.
Customer review summary generated by AI, including incentivized reviews.in less than a year I had two lights start flashing/blinking... LEDs should last many hours and not sure why this is failing. I'm seeing all the negative comments, with similar complaints so Allen Roth Sloan has a problem... expensive garbage
save your money
Would Not RecommendWe’ve had let this product less than a year and a half and have lost four of the six light.
Please email us at consumer@evolutionlightingllc.com for help with this issue.
Read More

Don't Buy This Track Lighting
Would Not RecommendPurchased June 2018. This review comment September 2019. Warranty is 5 years. Bulbs are not replaceable. One lighting head burned out. I called the manufacturer, they said need to go back to Lowe's and exchange. What I didn't know was I had to take entire track lighting down, take it to Lowe's and get an entire replacement. Lowe's doesn't have the single lighting head or entire track system. I like the system and lighting but now have a 5 light system instead of 6 lights. Evolution Lighting cus...
From Sloan 96-in 6 -Light Bronze dimmable LED Modern_SLASH_contemporary Flexible Track Lighting Kit with Frosted white Pivoting Heads Sweepstakes
This is incorrect information. Please email us at consumer@evolutionlightingllc.com for any warranty help. We do have replacement track heads availab...

This is incorrect information. Please email us at consumer@evolutionlightingllc.com for any warranty help. We do have replacement track heads availab...
Great lighting.
Would RecommendLooks great. Added a lot more lighting to the space and was able to highlight certain places.
From Sloan 96-in 6 -Light Bronze dimmable LED Modern_SLASH_contemporary Flexible Track Lighting Kit with Frosted white Pivoting Heads Verified PurchaserSweepstakes
Do not purchase this item
Would Not RecommendLights burned out within 2 years and they are not replaceable! Called the company - allen + roth, and was told that it has a 5 year warranty and to return the entire unit to the store! I will need to have someone uninstall it so I can take it back to Lowe's. I do not have the receipt so I will see what happens.
From Sloan 96-in 6 -Light Bronze dimmable LED Modern_SLASH_contemporary Flexible Track Lighting Kit with Frosted white Pivoting Heads Sweepstakes
Please email us at consumer@evolutionlightingllc.com for help ordering replacement parts.
Custom made junk. Light burn out - no replacement.
Would Not RecommendWhile it looks good, Ligts do burn out and no replacement available. To use the warranty you will have to take down the whole fixture, bring ot back , picp up another one and install it, Don't forget to fix all holes in the ceiling! Pure trash made in China. Buy anything where you can replace standats led lightbulbs.
From Sloan 96-in 6 -Light Bronze dimmable LED Modern_SLASH_contemporary Flexible Track Lighting Kit with Frosted white Pivoting Heads Sweepstakes
Please email us at consumer@evolutionlightingllc.com for help with this issue.
Don't buy these! Replacement bulbs not available!
Would Not RecommendBought these about 1-1/2 or 2 years ago. One just burnt out so went looking for a replacement. They don't make a replacement light and the bulbs are integrated so can't just fix it either. Don't waste your time emailing the company unless you kept a receipt. They consider a burnt out light a warranty issue. So you can replace it that way, but you won't sell me a light? what a ripoff!
From Sloan 96-in 6 -Light Bronze dimmable LED Modern_SLASH_contemporary Flexible Track Lighting Kit with Frosted white Pivoting Heads Sweepstakes
We apologize for any miscommunication. Please email us at consumer@evolutionlightingllc.com for any parts request.From Sloan 96-in 6 -Light Bronze dimmable LED Modern_SLASH_contemporary Flexible Track Lighting Kit with Frosted white Pivoting Heads
We apologize for these issues. Please email us at consumer@evolutionlightingllc.com for any warranty issues.
Terrible Light
Would Not RecommendI had this light installed and yes it's nice to look at but the bulbs don't last. I had 2 bulbs blow. You can't buy them in the store so I called the company. They did replace 2 of bulbs but now another one blew. This light is a piece of junk. Don't waste your money. I'm going to call customer service again and hope they send me another bulb. Very disappointing.
From Sloan 96-in 6 -Light Bronze dimmable LED Modern_SLASH_contemporary Flexible Track Lighting Kit with Frosted white Pivoting Heads Sweepstakes
We apologize for these issues. We will gladly replace the track head. Please email us at consumer@evolutionlightingllc.comFrom Sloan 96-in 6 -Light Bronze dimmable LED Modern_SLASH_contemporary Flexible Track Lighting Kit with Frosted white Pivoting Heads
We apologize for this issue. The compatible dimmers are listed in the instruction manual. If you need a copy of this list please email us at consumer...
Poor Quality
Would Not RecommendInstalled the lights and one of them did not work, so we had a 6-light fixture with only 5 lights working. After a short time another light failed to work. Now we have a 6-light fixture with only 4 lights working. I can't seem to find out how to get replacements in order to have what I paid for; a 6-light fixture. I'm pretty disappointed especially after spending what we did.
From Sloan 96-in 6 -Light Bronze dimmable LED Modern_SLASH_contemporary Flexible Track Lighting Kit with Frosted white Pivoting Heads Sweepstakes
Please email us at consumer@evolutionlightingllc.com for warranty help with this item
Nice light for hard to fit location
Would RecommendHad a problem area for lights and this one does the trick Good looking too
From Sloan 96-in 6 -Light Bronze dimmable LED Modern_SLASH_contemporary Flexible Track Lighting Kit with Frosted white Pivoting Heads Verified PurchaserVerified Pro Sweepstakes
Waste of money
Would Not RecommendLoved this fixture when we installed it. The first light went out within 6 months. They don't make a replacement! I now have 2 lights out and the only solution is to replace the entire thing. Ridiculous!
From Sloan 96-in 6 -Light Bronze dimmable LED Modern_SLASH_contemporary Flexible Track Lighting Kit with Frosted white Pivoting Heads Sweepstakes
This is incorrect. There are replacement parts for this model and we will gladly help fix this issue. Please contact us at consumer@evolutionlighting...
LEDs stop working
Would Not RecommendAfter 4 months one of the six lights quit working. Can’t buy replacement bulbs so Lowe’s opened a new light fixture and gave me a new “bulb”. Now another bulb has gone out and the fixture has less than 500 hours on it. Now I will exchange the entire fixture for a refund and buy a different brand of fixture.
From Sloan 96-in 6 -Light Bronze dimmable LED Modern_SLASH_contemporary Flexible Track Lighting Kit with Frosted white Pivoting Heads Sweepstakes
We apologize for any inconvenience you may have experienced with our product. We stand behind our products and back them with a warranty. You are wel...

Junk!
Would Not RecommendYou will need to purchase toggle bolts to hold these up. I am on my second light now and it stopped working. Save your receipt and booklet that comes with the fixture because you will need to take it back before the 5 year warranty!!!
Please contact us for warranty claims at consumer@evolutionlightingllc.com
Adequate solution
Would RecommendReplaced single center ceiling fan with light fixture for additional light in sewing room. Provides good task lighting but would be good to have ability to pick up additional lights.
From Sloan 96-in 6 -Light Bronze dimmable LED Modern_SLASH_contemporary Flexible Track Lighting Kit with Frosted white Pivoting Heads Verified PurchaserSweepstakes
We do have replacement track heads available. If you wish to contact us, email us at consumer@evolutionlightingllc.comFrom Sloan 96-in 6 -Light Bronze dimmable LED Modern_SLASH_contemporary Flexible Track Lighting Kit with Frosted white Pivoting Heads
We apologize for this issue. Please contact us at consumer@evolutionlightingllc.com for help with replacement parts.From Sloan 96-in 6 -Light Bronze dimmable LED Modern_SLASH_contemporary Flexible Track Lighting Kit with Frosted white Pivoting Heads Sweepstakes
We apologize for this false information. We do have replacements available and would like to help you with your issue. Please contact us immediately ...

Please email us at consumer@evolutionlightingllc.com for warranty help. The fixture does not need to be removed ! We do have replacements for them ! ...