Prices, Promotions, styles, and availability may vary. Our local stores do not honor online pricing. Prices and availability of products and services are subject to change without notice. Errors will be corrected where discovered, and Lowe's reserves the right to revoke any stated offer and to correct any errors, inaccuracies or omissions including after an order has been submitted.

Color Effects 50 -Count 32.6-ft Color-changing Multicolor LED Plug-In Christmas String Lights

Ratings & Reviews for GE Color Effects 50 -Count 32.6-ft Color-changing Multicolor LED Plug-In Christmas String Lights

2.4
129
Review
 2.4 out of 5
129 Reviews


20% Recommend this product

Ratings may include incentivized customer reviews.

What Customers Are Saying

The product has mixed reviews. Some customers praised the vibrant colors, large size, and brightness of the lights. However, many reported issues with durability and reliability, including bulbs burning out, wiring problems, and inconsistent color patterns. A significant number of reviewers experienced the lights failing prematurely, within days or weeks of use. Overall, while the lights can produce an impressive effect when working properly, they may not be a reliable or durable option, especially given the premium price.

Customer review summary generated by AI, including incentivized reviews.
129 Customer Reviews

Don't buy anything from GE lighting

Would Not Recommend

I bought 2 sets of these November 5th. tested them in the house. Worked great, changed colors. Put them up on my roof 12 feet up, and within 3 weeks when they turn on random ones will be different colors (they are all set to only white). Unplug, wait, plug back in and other random ones are yet a different color. Rinse and repeat. Spent $100 for 2 sets of these and I will be returning with or without the box and spending my money on professional Christmas lights that will work without fail. I th...

December 15, 2023
Was this Review Helpful ?
Response from Nicolas Holiday

We're really sorry you've had a bad experience both with the product and customer support. With this being a review left anonymously, we have...

Nicolas HolidayDecember 15, 2023

GEHolidayLighting

Really cool lights. Failing right out of the box

Would Not Recommend

Light’s functions are awesome. I have 16 or 18 strands on my tree. A lot of $$. Most bulbs do what they are supposed to but I started with many that were solid red. Then none, now many more. It really destroys the effects to have them do that. Customer support said replace the bulbs that are malfunctioning. Since it is a somewhat intermittent problem I found that solution questionable. I did replace one and it did fix it and about six others directly adjacent to it. So what does that mean? IDK....

December 14, 2023
Was this Review Helpful ?
Response from Nicolas Holiday

Steve, thanks for the detailed review. Hard to have a convo in a review section because there are some questions we'd ask about them all being sa...

Nicolas HolidayDecember 15, 2023

GEHolidayLighting

Worst Xmas lights for your house

Would Not Recommend

Worst product I have bought. I actually had to replace 4 sets of lights in the first 2 weeks. They would not sync and two strands stopped working after the 3rd week. Waste of $300

December 14, 2023
Verified Purchaser
Was this Review Helpful ?
Response from Nicolas Holiday

We would love to know what made this a 1 star experience. Please contact us here: https://www.geholidaylighting.com/email-us Read More

Nicolas HolidayDecember 15, 2023

GEHolidayLighting

These are total junk 2 weeks up and failed garbage

Would Not Recommend

Total garbage amd junk didn't even last 2 weeks stay away

Was this Review Helpful ?
Response from Nicolas Holiday

"Light5555", we would love to be able to correct your experience with our product so that it is what it should be. Please contact us here: ht...

Nicolas HolidayDecember 14, 2023

GEHolidayLighting

Too much and not consistent

Would Not Recommend

They do too much, like there is a color pattern for almost every holiday, and when you put it on chase, twinkle, or multi the colors are never the same and you get up to 5 of the same color in a row. They would make a decent accent pair, but using them For anything other than an accent or like a solid color. It’s just not there. Also of the 56 light patters about half appear the same so there is that too.

Was this Review Helpful ?
Response from Nicolas Holiday

Steve, we're sorry you have not had a positive experience with this product. If we can help you out with troubleshooting or point you in the dire...

Nicolas HolidayDecember 13, 2023

GEHolidayLighting

Do not buy this product

Would Not Recommend

After one short rain storm, 18 lights went out and never worked again. 2 days later an entire strand no longer worked. Lights were brand new this year and had only been up for 1 week. We had purchased three strands at $59.97 per strand. Wasted our money! Such a disappointment!

December 13, 2023
Verified Purchaser
Was this Review Helpful ?
Response from Nicolas Holiday

Lisa, our goal when you buy a GE Holiday Lighting product is to provide you with the best possible holiday decorating experience, and we are sorry th...

Nicolas HolidayDecember 13, 2023

GEHolidayLighting

One season use

Would Not Recommend

Fantastic control IDEA - but constantly fails to deliver.

Was this Review Helpful ?
Response from Nicolas Holiday

Steev, this is a brand new 2023 product and is not the item that you have. Nonetheless, we would love to be able to correct your experience with our ...

Nicolas HolidayDecember 13, 2023

GEHolidayLighting

Lights suck. Warranty/customer service is worse.

Would Not Recommend

We spent $400 total on these lights. Didn’t even make it through the first Christmas. Warrantied 5/7 lights in 2022, which didn’t come in until after Christmas. In 2023, we go to put up the brand new lights we received and 4/5 brand new lights don’t work either. Called again to start another warranty claim and they won’t exchange them or help us in any way. They said there is a 1 time exchange policy and if the ones they replaced don’t work, it’s not their problem. Was told that the “higher u...

December 12, 2023
Was this Review Helpful ?
Response from Nicolas Holiday

First, we're sorry for the frustration, not an experience anyone should have, but this is a brand new item for 2023 and is not the product that y...

Nicolas HolidayDecember 14, 2023

GEHolidayLighting

Awesome lights

love how they change colors; they automatically change to different colors and I can set them to different colors too. These are awesome

December 9, 2023
Verified Purchaser
Was this Review Helpful ?
Response from Nicolas Holiday

Mitch, thank you for sharing your feedback, and we hope you enjoy your product for many memorable holiday seasons! Read More

Nicolas HolidayDecember 11, 2023

GEHolidayLighting

Zero Stars. These are a scam!

Would Not Recommend
December 9, 2023
Was this Review Helpful ?
Response from Nicolas Holiday

Does not sound like you still have the product so that we could investigate and with an anonymous review we also cannot look you up to reach out to l...

Nicolas HolidayDecember 11, 2023

GEHolidayLighting

Already not working

Would Not Recommend

Bought less than a month ago and half the stand already not working. Switched fuses and still nothing

Was this Review Helpful ?
Response from Nicolas Holiday

Kevin, we would love to be able to correct your experience with our product so that it is what it should be. Please contact us here: https://www.geho...

Nicolas HolidayDecember 6, 2023

GEHolidayLighting

Blown bulbs.

Would Not Recommend

I put 4 sets around the perimeter of my 2 story home and front porch railing on Saturday 12/2/23 and today there are various bulbs out on 3 of the 4 sets. When I purchased them I said to my wife GE on there quality, well I was wrong. WHAT A DISAPPOINTMENT.

December 5, 2023
Was this Review Helpful ?
Response from Nicolas Holiday

EdBee, we would love to be able to correct your experience with our product so that it is what it should be. Please contact us here: https://www.geho...

Nicolas HolidayDecember 5, 2023

GEHolidayLighting

DO NOT BUY THESE

I've now had 2 strands go out on me now

December 4, 2023
Was this Review Helpful ?
Response from Nicolas Holiday

Mcrakin, we would love to be able to correct your experience with our product so that it is what it should be. Please contact us here: https://www.ge...

Nicolas HolidayDecember 4, 2023

GEHolidayLighting

Agree with others— do not buy

Would Not Recommend

I should have trusted my gut on this one and not bothered with purchasing these. Brand new for only 7 days and already I have multiple bulbs that are out and many other lights are malfunctioning. Hard to believe these lights are made by GE…Lowe’s needs to stop selling them. Very frustrated to think that I need to pull these all down, return them and purchase other lights

December 2, 2023
Was this Review Helpful ?
Response from Nicolas Holiday

Atgolfer, we would love to be able to correct your experience with our product so that it is what it should be. Please contact us here: https://www.g...

Nicolas HolidayDecember 4, 2023

GEHolidayLighting

review update

Would Not Recommend

i wrote a review a few weeks ago saying how much i liked these lights and didnt have the problems other reviews were stating and said i would update if things have changed… well updating… i initially bought few strands in early October, had no problems with them and loved them and ended up buying more, and more. All in all spent around $500. well its a month later and two of the strands already died. one of them has two bulbs that light (luckily at end of a row and not middle), and the other str...

December 2, 2023
Was this Review Helpful ?
Response from Nicolas Holiday

Wesley, we would love to be able to correct your experience with our product so that it is what it should be. Please contact us here: https://www.geh...

Nicolas HolidayDecember 4, 2023

GEHolidayLighting

NO NO AND NO!!

Would Not Recommend

Purchased 5 boxes of these 3 of them didnt work initially, returned and got 3 new boxes which all worked. my husband installed them. THESE LIGHTS DO NOT SYNC WITH ONE ANOTHER. at all. The only settimg you can get them to sync in is the solid red color.. They DO NOT do 53 diffrent things not even 5. And when they do, they do not do it together! watch the youtube videos, they do not sync even though the box and their website shows it syncing. i called cs that speaks broken English and is reading f...

November 29, 2023
Was this Review Helpful ?
Response from Nicolas Holiday

Nicole, I am not sure if you are using the light sets from 2023 or you are using older models without our active syncing technology. We would like to...

Nicolas HolidayNovember 29, 2023

GEHolidayLighting