Prices, Promotions, styles, and availability may vary. Our local stores do not honor online pricing. Prices and availability of products and services are subject to change without notice. Errors will be corrected where discovered, and Lowe's reserves the right to revoke any stated offer and to correct any errors, inaccuracies or omissions including after an order has been submitted.

Adjustable Color Temperature 15-in Nickel Indoor LED Flush Mount Light with Plastic Shade

Ratings & Reviews for Project Source Adjustable Color Temperature 15-in Nickel Indoor LED Flush Mount Light with Plastic Shade

3.9
224
Review
 3.9 out of 5
224 Reviews


68% Recommend this product

Ratings may include incentivized customer reviews.

What Customers Are Saying

This LED ceiling light fixture offers adjustable, bright lighting and a modern design, but some customers experienced installation challenges and quality issues. The lighting is reported to be functional and the design is considered stylish, but the twist-and-lock mounting mechanism and placement of the color temperature selector were problematic for many. Additionally, a number of users encountered the light failing after a few months of use, raising concerns about long-term reliability.

Customer review summary generated by AI, including incentivized reviews.
224 Customer Reviews

The twist and lock type mount was a pain.

Would Recommend

Price and style

Was this Review Helpful ?

Impossible to Install

Would Not Recommend

Fell down the first night I installed, when I tried to reinstall all of the tabs would not engage into the slots. The bracket needs to be backed off of the junction box, which makes it all wobbly. Terrible design. Bought a similar model from a different company at another box store that was much easier to install.

Was this Review Helpful ?
Response from Utilitech Team

Thank you for your feedback. We apologize that you are experiencing issues with one of our products. We would love to hear from you to discuss how we... Read More

Utilitech TeamMarch 23, 2024

ZHEJIANGYANKON-UTILITECH

Adjustable brightness, stylish.

Would Recommend

Excellent value & product. Low price but doesn't look cheap. Easy install. Not an issue, but doesn't come with electrical wire connector caps or screws so I just used existing.

Was this Review Helpful ?

Great

The depth of it. It allows cabinet doors to open without bumping it.

Was this Review Helpful ?

Avoid this product

Would Not Recommend

I bought this as a replacement for one that went out. I installed 8 of these in my mom's house a couple years ago. Price has gone up a lot since then. If I'd known ahead of time I would not have bought them.

Was this Review Helpful ?

Simple design, led unit embedded

Would Recommend

Liked the ability to set lighting type. Good price, simple design. Didn't like the led panel was not appear to be exposed, therefore when it dies, probably have to replace whole unit.

Was this Review Helpful ?

Poor QC overall

Would Not Recommend

We bought a new construction home about 2 years ago and these lights were installed in all 4 bedrooms. In three on the bedrooms the lights flicker constantly and in the only bedroom it didn't flicker it just completely died after 1.5 years of very minimal use. Also since we didn't install them I was unaware what the model was and didn't know you could change the temperature of the light. Save your money and get a better quality light fixture.

Was this Review Helpful ?
Response from Utilitech Team

Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you are experiencing issues with the products. At your convenience feel free to call the Cust... Read More

Utilitech TeamMarch 23, 2024

ZHEJIANGYANKON-UTILITECH

Impossible to Install

Would Not Recommend

I would give this light a zero if that were available. These lights are the most frustrating patience-testing thing I have ever tried to install. It's virtually impossible to line up the tabs and twist into place. You're doing it completely blind. I would never, ever buy these again.

Was this Review Helpful ?
Response from Utilitech Team

We're sorry to hear that you were having issues with the installation. Your feedback is extremely valuable and helpful, and we will forward it t... Read More

Utilitech TeamMarch 26, 2024

ZHEJIANGYANKON-UTILITECH

Poor mount

Would Not Recommend

The mounting plate has sharp edges that will easily take insulation off wires. My ceiling is flat and could not get the mount to twist on. Gave up on this poorly designed light. Returned.

Was this Review Helpful ?
Response from Utilitech Team

We're sorry to hear that you were having issues with the installation. Your feedback is extremely valuable and helpful, and we will forward it t... Read More

Utilitech TeamMarch 26, 2024

ZHEJIANGYANKON-UTILITECH

Having to replace the same item

Would Recommend

This purchase is a replacement for the same product. I am rather disappointed that the first one is having flicker/color temp issues. It is several years old, but I would expect a longer life. If it wasn’t for the fact that it matches another fixture in the space, I would have considered another product. I like the look, the output, and the installation method, just had hope for no problems at this Point.

Was this Review Helpful ?

Light flickers

Would Not Recommend

Light flickered like crazy when installed. I tried every color light option and they all did the same thing.

Was this Review Helpful ?
Response from Utilitech Team

Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you are experiencing issues with our product. At your convenience feel free to contact us at L... Read More

Utilitech TeamApril 3, 2024

ZHEJIANGYANKON-UTILITECH

Impossible to install

Would Not Recommend

Only install if you have 4 arms and eyes that can be flush with the ceiling. You have to hold this over your head and connect the wires together at the same time while the light is dangling from the ceiling. Then you have to push the light up against the ceiling and try to find the mount points that are out of your view. Since the color control is between the light and ceiling you better be happy with the color you chose or you will have to do this all over again. I am returning it.

Was this Review Helpful ?
Response from Utilitech Team

Thank you for your feedback. Please contact the local store for the warranty issue. If there are any other questions, please do not hesitate to call ... Read More

Utilitech TeamJanuary 2, 2024

ZHEJIANGYANKON-UTILITECH

Keeps falling

Would Not Recommend

I assume the tiny vibrations of people walking upstairs slowly moves the light fixture from its tiny base, this thing has fallen about once per month now, but too late to return it so there went 60 bucks. Off to the store to get something more secure.

Was this Review Helpful ?

Good, but included screws are small.

Would Recommend

Super easy to install looks good, the custom light temperature is nice. The included screws are small and didn't fit my box.

Was this Review Helpful ?

Difficult Install

Would Not Recommend

First, the switch for different modes is underneath the light fixture. This is a really poor design. Second, you have to twist the fixture on a metal bracket to get it to mount flush. It is extremely difficult and frustration attempting this multiple times and dies not twist on snug or snap. It marks your ceiling while doing this. This makes you never want to remove it to change the settings.

Was this Review Helpful ?
Response from Utilitech Team

We're sorry to hear that you were having issues with the installation. Your feedback is extremely valuable and helpful, and we will forward it t... Read More

Utilitech TeamApril 7, 2024

ZHEJIANGYANKON-UTILITECH

Would Recommend

Fabulous light, inexpensive, modern and understated.

Was this Review Helpful ?

Dangerous Fire Possible

Would Not Recommend

I have 2 of these installed 2 years ago. one just recently got very bright and went out. There was smoke and a burned smell. luckily I was home and quickly pulled it down. The control burned out, melting the plastic above it. I've removed the other light. Installation your own risk.

Was this Review Helpful ?
Response from Utilitech Team

If you have any warranty inquiries, please don't hesitate to reach out to our customer service team. You can contact us by calling our customer s... Read More

Utilitech TeamOctober 24, 2023

ZHEJIANGYANKON-UTILITECH

Great light to replace the old boob lights.

Would Recommend

Easy install and great quality. Goes up easy and is plenty bright.

Was this Review Helpful ?

simple light with easy installation

Would Recommend

easy to install

Was this Review Helpful ?