allen + roth Aveley 30-in W x 34.5-in H x 24-in D Linen Painted Base Fully Assembled Cabinet Flat Panel Shaker
Item #1345929 |
Model #20784AV
At a Glance
Product Dimensions
Shipping
Mon, Oct 26 (Est.)
5,000+ available
Delivery
Unavailable
Enter your dimensions and we’ll check if it fits in your space.
Here are some similar items...
SHOP THE FULL COLLECTION
A true painted, bright white finish matches cabinet exterior
Soft-close is standard on all cabinets and closes doors and drawers silently and effortlessly
Be sure to include your finished toe kick to complete your project, item #1345991
Cabinet frames are pressure fitted, glued and double doweled ensuring structural integrity, with full overlay doors that cover most of the frame for a modern, seamless look
Drawers feature dovetail construction and full access hidden glides that handle heavy loads with ease
This cabinet features one adjustable shelf
Cabinet interior and 3/4-in full depth shelf is finished with our TuffTech system in natural woodgrain for a lifetime of reliable use
Six-way adjustable door hinges with self-closing features exceed industry standards for durability and ensure perfect door alignment
For questions regarding replacements or returns, please contact your local Lowe’s
General | |||
|---|---|---|---|
Color Shade | Light | Number of Doors | 2 |
Fronts Sold Separately | No | Collection Name | Aveley |
Production Method | Semi-custom (made to order) | Finish Type | Painted |
Door/Cabinet Style | Shaker | Door Swing | Double doors |
Material | Wood and MDF | Color/Finish Family | White |
Style | Modern | Configuration | Door and drawer |
Type | Base | Panel Style | Flat panel |
Number of Drawers | 1 | Drawer Construction | Dovetail joint |
Number of Shelves | 1 | Manufacturer Color/Finish | Linen |
Dimensions | |||
|---|---|---|---|
Depth (Inches) | 24 | Width (Inches) | 30 |
Height (Inches) | 34.5 | Weight Capacity (per shelf) (lbs.) | 15 |
Weight (lbs.) | 15 | ||
Features | |||
|---|---|---|---|
Soft Close | Yes | Reversible Door | No |
Adjustable Shelves | Yes | Box Construction | Furniture board |
Moisture Resistant | No | Toe Kick | No |
Stainable/Paintable | No | Overlay | Full overlay |
Certifications | |||
|---|---|---|---|
CA Residents: Prop 65 Warning(s) | GREENGUARD Gold Certified | No | |
Warranty | |||
|---|---|---|---|
Warranty | Limited lifetime | ||
Compatibility | |||
|---|---|---|---|
Sample Item Number | 1315702 | ||
Labor | |||
|---|---|---|---|
Assembly | Fully assembled | ||
Miscellaneous | |||
|---|---|---|---|
UNSPSC | 30161800 | ||
Check out the Best Selling Kitchen Cabinets on Lowes.com
Ratings may include incentivized customer reviews.
What Customers Are Saying
The Allen + Roth Galway cabinets have received mixed reviews regarding their quality and construction. While some customers were satisfied with the appearance, others reported significant issues such as chipped paint, cracked bodies, uneven assembly, and problems with the shelving and doors. The cabinets are made of particle board rather than solid wood, and some customers found the shelves to be unstable and prone to collapsing under weight. Overall, the reviews suggest these cabinets may not offer the best value, and customers should carefully inspect any items upon delivery.
Customer review summary generated by AI, including incentivized reviews.Regret!
One of the doors is on crooked and the bottom piece is missing. Disappointed!
From Innsbrook 24-in W x 84-in H x 24-in D Rye Stained Pantry Fully Assembled Cabinet Flat Panel Shaker Verified Purchaser
Poor design flaws
This cabinet is made for an apron sink but it is not easily customizable to different brands. Not sure what brand I was supposed to buy but we are having to cut it on a glued joint and repaint that area to make it look ok in our new kitchen! Drawn lines are the cuts we are making.
From Aveley 36-in W x 34.5-in H x 24-in D Linen Painted Apron Front Sink Base Fully Assembled Cabinet Flat Panel Shaker Verified PurchaserVerified Pro
We are sorry to learn this cabinet did not meet your project needs. We always recommend speaking with a Kitchen Designer to discuss which sinks will ... Read More

Poor craftsmanship
This cabinet arrived so poorly assembled that the drawer fronts don’t line up at all. And there’s no good way to adjust that!
From Aveley 18-in W x 34.5-in H x 24-in D Linen Painted Pull-out Trash Cabinet Base Fully Assembled Cabinet Flat Panel Shaker Verified PurchaserVerified Pro
We are sincerely sorry to learn you were not satisfied with your purchase. Should you need instructions for necessary post-installation drawer front ... Read More

Not the quality I expected
For semi-custom cabinets, these came with disappointing quality check issues. There was glue overspray and the shelves must have been placed inside the cabinets when the glue was still wet because we had to pry the shelves out of the bottom and then try to clean off the glue.
From Aveley 15-in W x 36-in H x 12-in D Linen Painted Wall Fully Assembled Cabinet Flat Panel Shaker Verified PurchaserVerified Pro
We sincerely apologize for the difficult and frustrating experience you have had with your purchase. Should you wish to share more about your experie... Read More

Fully Assembled? That's NOT What I got....
I spoke with one of the kitchen specialist 3 times before coming back to order. We discussed the pantry/utlity cabinet rollout upgrade for $800. I know I could buy aftermarket rollouts for about $200 total and install them myself but opted for the $800 upgrade to avoid having the DIY. So I got my cabinets, including 3 drawer bases, which came with drawers installed as I expected. Well the pantry/utility cabinet didn't. The rollout drawer glides were NOT even installed, nor were there predrilled...
From Stonewall 24-in W x 84.0-in H x 24-in D Stone Painted Pantry Fully Assembled Cabinet Flat Panel Shaker
We are truly sorry for the inconvenience you experienced with your allen + roth purchase. Please know that our Customer Care Team is here to assi... Read More

Medium Quality at Best
First of all, the color. The sample cabinet front in the store was a creamy off-white they call Linen, which was what I wanted. I did not want a white white kitchen. I then went to the Paint Dept. and pulled colors that looked to be similar. I found one, got a sample, dabbed it on the sample cab, and proceeded to paint all the trim in my kitchen and LR this color. When the cabinets came I was shocked and disappointed to see that the cabinets were pretty much stark white, not creamy. Now I am hav...
From Aveley 36-in W x 34.5-in H x 24-in D Linen Painted Base Fully Assembled Cabinet Flat Panel Shaker Verified Pro
We are sorry to learn that you were not satisfied with your allen + roth cabinetry. Feedback is important, and we always strive to work toward im... Read More

Go somewhere else
You won't get these on time. They will sell you an estimated delivery date, then it'll be 3-6 weeks beyond that date that the manufacturer actually gets these cabinets to you. If you have any semblance of a timeline for a kitchen build-out don't trust what they publish on their website.
From Galway 24-in W x 42-in H x 12-in D Sage Painted Diagonal Corner Wall Fully Assembled Cabinet Flat Panel Shaker Verified Pro
We are truly sorry for your disappointment. If you would like to discuss your concerns with us further, we would appreciate any opportunity to learn ... Read More

BUYER BEWARE!
READ THE REVIEWS! DO NOT BUY! PAY THE EXTRA MONEY TO SHOP ELSEWHERE! TRUST ME! I spent over $9000 dollars on a whole kitchen remodel. The order came 2 months after the "estimated arrival date." Half the cabinets came damaged, Lowe's asked me to reach out to allen + roth directly to replace "parts." After I ordered the replacement drawer fronts and side pieces and cabinet doors, I installed the cabinets and had my countertops installed as well. Allen + Roth then told me that the replacement...
We are deeply sorry for your frustrating experience. Our semi-custom, made to order allen + roth cabinetry does feature a Lifetime Limited warran... Read More

terrible customer service
I should have read the reviews. most of my 9 cabinets came damaged, I tried for 3 months getting replacement parts from allen + roth, which are now "out of stock" and they said I could return the damaged cabinets to the store or get a 10% refund. The cabinets and granite countertops were already installed as I was waiting for "parts that never came" I can not return them to the store. So now I have busted up cabinets in my kitchen and no way to replace or repair them from Lowe's. I now hav...
From Galway 33-in W x 34.5-in H x 24-in D Sage Painted Base Fully Assembled Cabinet Flat Panel Shaker
We apologize for your disappointing experience, Khealynn, and understand your frustration. We produce and offer this collection of semi-custom, made ... Read More

disappointing
I should have read the reviews. most cabinets came damaged, I tried for 3 months getting replacement parts which are now "out of stock" and they said I could get a 10% refund. So now I have busted up cabinets in my kitchen and no way to replace or repair them from Lowe's. I now have to go to a custom cabinet maker to replace the broke doors and drawer fronts.
From Galway 36-in W x 34.5-in H x 24-in D Sage Painted Sink Base Fully Assembled Cabinet Flat Panel Shaker
We are sincerely sorry for the damages seen upon delivery of your order and understand your disappointment. Warranty replacements of the original ite... Read More

499 Questions
3
Answers
2
Answers
2
Answers
2
Answers
2
Answers
2
Answers
2
Answers
2
Answers
2
Answers
2
Answers
allen + roth: Featured Videos
COMPARE PRODUCTS
Name | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ratings | |||||||
Type | Base | ||||||
Height (Inches) | 34.5 | ||||||
Configuration | Door and drawer | ||||||
Base | Base | Base | Base | Base | Base | Base | Base |
34.5 | 34.5 | 34.5 | 34.5 | 34.5 | 34.5 | 34.5 | 34.5 |
Door and drawer | Door and drawer | Door and drawer | Door and drawer | Door and drawer | Pull-out trash cabinet | Pull-out trash cabinet | Apron front sink |
FEATURED PRODUCTS
Sponsored
























































































































Thank you for your feedback, Kelly. We're sorry to hear your cabinet arrived with a crooked door and a missing bottom piece. We understand how di... Read More