Prices, Promotions, styles, and availability may vary. Our local stores do not honor online pricing. Prices and availability of products and services are subject to change without notice. Errors will be corrected where discovered, and Lowe's reserves the right to revoke any stated offer and to correct any errors, inaccuracies or omissions including after an order has been submitted.

Danville White Elongated Chair height 12-in Rough-In WaterSense 1.6 2-piece Toilet

Ratings & Reviews for Project Source Danville White Elongated Chair height 12-in Rough-In WaterSense 1.6 2-piece Toilet

4.5
361
Review
 4.5 out of 5
361 Reviews


86% Recommend this product

Ratings may include incentivized customer reviews.

What Customers Are Saying

This toilet offers a good balance of features and quality at a reasonable cost. Customers praise its easy installation, great height, and powerful flushing performance. However, some have experienced issues with quality, such as leaks, damaged parts, and a loose toilet seat. The flush may also not be sufficient for solid waste without holding down the handle.

Customer review summary generated by AI, including incentivized reviews.
361 Customer Reviews

It sets high which is really nice

Would Recommend

Easy install, good quality

May 14, 2024
Verified Purchaser
Was this Review Helpful ?

Won’t flush

Would Not Recommend

Won’t flush down number two. It sits on a flat surface and the gentle water that comes from all sides doesn’t move anything!! Worthless!!! Don’t buy.

May 12, 2024
Was this Review Helpful ?
Response from MGF Sanitary Ware

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear that your experience with our toilet didn’t meet your expectations. Your satisfaction is very import... Read More

MGF Sanitary WareOctober 28, 2024

You have produced a substandard product

Would Not Recommend

Horrible experience this item had a broken tank notice it after I have pay a plumber for installation, I called Lowes and they told me that I had returned the whole item back, L had played $100 for the installation to take it off the guy wanted $100 more and to isntalled again it would cost$100 more so I called your product help Line their are shipping me a tank however it will take 30 days to get it so I have no toilet. For 30 days because you sold me a product that was factory defective,

May 6, 2024
Verified Purchaser
Was this Review Helpful ?
Response from MGF Sanitary Ware

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear that your experience with our toilet didn’t meet your expectations. Your satisfaction is very import... Read More

MGF Sanitary WareMay 20, 2026

If yellow...let it mellow. If brown...flush down.

Would Recommend

It works. It is at a good height for an older person. This one isn't too big or too small.

May 4, 2024
Verified Purchaser
Was this Review Helpful ?

It is longer then other toilet we had

Would Recommend

Easy to install

April 29, 2024
Verified Purchaser
Was this Review Helpful ?

the height was great

Would Recommend

The height was great

April 27, 2024
Verified Purchaser
Was this Review Helpful ?

Great value for money spent.

Would Recommend

The height is perfect!

April 27, 2024
Verified Purchaser
Was this Review Helpful ?

Good price

Would Recommend

So far it’s a pretty good toilet and well priced

April 18, 2024
Verified Purchaser
Was this Review Helpful ?

Bad knees? This helps.

Would Recommend

I love the added height. At my age, it helps a lot!

April 17, 2024
Verified Purchaser
Was this Review Helpful ?

Right height

Would Recommend

The height and operation

April 14, 2024
Verified Purchaser
Was this Review Helpful ?

A higher toilet

Would Recommend

It is 3 inches higher then the toilet I previously had. I can up and down with no reaching for the sink or bars in the bathroom. It does flush quickly which nerves me a little bit.

April 11, 2024
Verified Purchaser
Was this Review Helpful ?

Works well; easy to install

Would Recommend

I like the elongated design; I did not like the base design or the loud noise the lid makes

April 1, 2024
Verified Purchaser
Was this Review Helpful ?

Better get some level wedges.

This toilet was did not have a level base and I had to use wedges to level.

March 21, 2024
Verified Purchaser
Was this Review Helpful ?
Response from MGF Sanitary Ware

We are sorry to hear you are having an unpleasant experience with your toilet. Your satisfaction is very important to us and we would like the opport... Read More

MGF Sanitary WareJanuary 30, 2025