Ratings may include incentivized customer reviews.
What Customers Are Saying
Customers praise the product's color matching and seamless blending for concealing scratches and nail holes on wood surfaces, with many noting professional results and ease of application. However, a substantial group reports frustration with product consistency—pencils arriving too dry or crumbly—and poor packaging design that makes the tip difficult to expose. Several mention limited color availability fails to match diverse wood finishes, resulting in unusable outcomes. Despite these drawbacks, most customers who found the right color consider it effective for minor touch-ups, though some question value given the inconsistencies.
Customer review summary generated by AI, including incentivized reviews.Easy to use
Would RecommendWorks great
Get assorted shades
Would RecommendHave not used, bought 2 different shades to make sure we had right color
Make sure you have the right shade.
Would RecommendWorked great
Subpar way to fill nail holes
Would Not RecommendIt was actually harder to get the pencil to fill in the nail hole divot. I would rather have used the putty instead
Doesen't work
Would Not RecommendNot any good
Verified Purchaser
We apologize if you had an issue when using our product. If you would like to discuss your review further or have any questions, please contact us di... Read More

easy to use
Would Recommendit helped with a minor flood abrasion.
fil pencils
hard to unwrap
Verified Purchaser
The molding looked great!
Would RecommendFinished product is 5 stars, but these were a son-of-a-gun to peel. Make sure you use a rag to wipe the molding when done. I had four white sticks and all 4 were a bear to peel back. No problems with the string, but peeling the outer covering was not smooth!
We apologize you had an issue when using our product. If you would like to discuss your review further or have any questions, please contact us direc... Read More

Good wood putty
Would RecommendGood wood putty
Would RecommendVerified Purchaser
Matched well
Would RecommendConfusing pickup instructions
Hi, this pickup didn't go as well as the last one - I had no idea there are TWO ways to pickup using a bar code. I spent 10 mins trying to get my bar code to scan at the lockers thinking it was an issue with the reader but a helpful employee stopped by and cleared things up...I should have been at the OTHER bar code reader for an employee to retrieve the items. Would be helpful to customers to note in the pickup text/email which reader to go to to (locker pickup vs. [whatever the other method ...
We are so sorry for your displeasing experience. Please either reach out to your local Lowe’s store or call Lowe’s Customer Care at 1-800-445-6937 fo... Read More

Not great
Would Not RecommendDoesnt blend easily, very waxy chunks
Thank you for taking the time to review the Blend Fil Pencil. We apologize you did not get the expected results when using for your project. If you... Read More


We apologize if you had an issue when using our product. If you would like to discuss your review further or have any questions, please contact us di... Read More