
Product Dimensions
30.5 inActual Width34.375 inActual Height18.75 inActual Depth
Style Selections Davies 30-in Gray Single Sink Bathroom Vanity with White Cultured Marble Top (Mirror Included) (Fully Assembled)
Item #4953229 |
Model #C50J30M-SS
This item is no longer sold on Lowes.com
Enter your dimensions and we’ll check if it fits in your space.
Here are some similar items...
Gray bathroom vanity with top and coordinating mirror from the Davies collection offers Shaker style with ample storage
White cultured marble top is easy to clean with an offset integrated rectangular basin
Dimensions with top: 30 1/2-in W x 18 3/4-in D x 34 3/8-in H
One cabinet door with 6-way adjustable hinges and 3 drawers provides storage space for all your everyday bath items
Brushed nickel finish hardware enhances the style
Pre-drilled for an 8-inch widespread faucet for easy installation (faucet sold separately)
Ideal for bathrooms of all sizes from powder rooms to master bathrooms
Coordinating 24-in x 31-in mirror included
Fully assembled and ready to install


Decorative Hardware (1)

Sink (1)
General | |||
|---|---|---|---|
Number of Sinks | Single sink | Top Material | Cultured marble |
Sink Color | White | Finish Type | Laminate |
Hardware Color Family | Nickel | Installation Type | Wall-mount |
Sink Location | Left | Faucet Mount Type | Widespread |
Package Quantity | 1 | Hardware Finish | Brushed |
Style | Mission/Shaker | Interior Color | Maple |
Base Material | Engineered wood | Color/Finish Family | Gray |
Number of Drawers | 3 | Manufacturer Color/Finish | Gray |
Door Overlay | Full overlay | Side Panel Material | Particleboard |
Number of Doors | 1 | Manufacturer Top Color | White |
Sink Material | Cultured marble | Edge Profile | Flat |
Sink Type | Integral | Sink Shape | Rectangular |
Collection Name | Davies | Number of Mirrors | 1 |
Dimensions | |||
|---|---|---|---|
Common Width (Inches) | 30 | Maximum Sink Depth (Inches) | 5.5 |
Common Height (Inches) | 34 | Popular Widths | 30-in |
Common Depth (Inches) | 19 | Weight (lbs.) | 90 |
Actual Width with Top (Inches) | 30.5 | Actual Width (Inches) | 30.5 |
Actual Depth with Top (Inches) | 18.75 | Actual Height (Inches) | 34.375 |
Actual Height with Top (Inches) | 34.375 | Actual Depth (Inches) | 18.75 |
Top Width/Sink Count | 30-in single sink | Top Thickness | 3/4-in |
Features | |||
|---|---|---|---|
Floating | No | Adjustable Shelves | No |
Sink Included | Yes | Dove Tail Drawer Construction | No |
Overflow Drain Included | No | Faucet Included | No |
Medicine Cabinet Included | No | Mirror Included | Yes |
Integrated Electrical Outlet | No | Lowe's Exclusive | Yes |
Soft Close Doors | No | Reversible Door | No |
Soft Close Drawers | No | Solid Wood Frame | No |
Mirrored Front | No | Unfinished Sides | None |
Multiple Hardware Colors Included | No | Toe Kick | Yes |
Number of Hardware Colors Included | 1 | Decorative Hardware Included | Yes |
Assembly Required | No | Modular Design | No |
Warranty | |||
|---|---|---|---|
Warranty | 5-year limited | ||
Certifications | |||
|---|---|---|---|
CA Residents: Prop 65 Warning(s) | CARB Compliant | Yes | |
Complies with Federal Lead Guidelines | Yes | ADA Compliant | No |
Miscellaneous | |||
|---|---|---|---|
UNSPSC | 30162200 | ||
Check out the Best Selling Bathroom Vanities with Tops on Lowes.com
Ratings may include incentivized customer reviews.
What Customers Are Saying
The product received mixed reviews. Many customers found it to be a good value with a nice appearance and ample storage. However, a significant number reported quality issues such as damaged components, poor construction, and problems with the drawers and faucet. Several had to make repairs or return the product. Overall, the consensus is that this is an inexpensive vanity that may be suitable for a rental or small bathroom, but the quality does not always match the price point.
Customer review summary generated by AI, including incentivized reviews.Affordable vanity options
Fits well great style and model product
Verified Purchaser
Do not purchase
Poorly made. Finding a back splash to match was impossible. Top drawer doesn't line up with the others. Poor quality at the toe stand. We had not even taken mirror out of the box, and it broke. I bought it because it was something I could afford at the time. Lowes, you need to do better in working with companies about their products you sell. I left pictures.
Broken
I ordered two vanities, but one was broken, not only in the front but also in the back. The delivery driver said. "If there is any damage or if they are broken, call Lowes; they will help you replace them or get a credit." All of this was said before a single box was opened.
Verified Purchaser
Thank you for your feedback, Luis, though we are sorry for the damages you have encountered. If you would like to further discuss your experience, pl... Read More

Okay
You get what you paid for. My house is smaller, so I did not want to spend the money on a handmade cabinet, but I sort of wish that I did. This is perfect for a rental home (or my smaller home), but it's exactly what you paid for. The top is REALLY nice. I'm happy with that. The door seems sturdy. My only issue is that the drawers feel cheap and a little "off"...
Verified Purchaser
Thank you for your feedback, Shana. Should you have any questions or concerns you wish to discuss further, please connect with our Style Selections C... Read More

Get what you pay for...
You get what you pay for.... It was only $350... I'm sure i'll have to replace within 5 years. but it looks pretty
Verified Purchaser
We are sorry to learn this cabinet did not meet your expectations, Chuck. Should you have any questions or simply wish to share more about your exper... Read More

Vanity review
Installed by contractor. Size and storage is perfect for small 3 piece bath. Used mat black hardware and charcoal tile yielding great contrast and modern look.
Verified Purchaser
Wonderful! We are glad to know this Style Selections vanity worked so well for you! Thank you for choosing us to be a part of your home and please ha... Read More

Nice vanity
I replaced the stylish bathroom cabinets at home, and the installation went smoothly. My family and friends all like this new thing very much, and they all asked me where I bought it. Haha, I will keep it a secret and tell them later.
Verified Purchaser
We are so glad to hear you are enjoying your new vanity! Thank you very much for including Style Selections in your bathroom and we hope you enjoy yo... Read More

A great vanity.
Everything was great and I am happy.
Verified Purchaser
And we are happy to hear that you are! Please continue to enjoy your great Davies vanity.

Junk
This vanity is a piece of junk. I needed something relatively inexpensive for my basement bathroom and made the mistake of choosing this vanity. It is held together with staples and we had to reinforce all the corners after we moved it downstairs. Would not last in a frequently used or damp bathroom. Don’t make the same mistake I did!
We are sincerely sorry to learn this vanity did not meet expectations. Please know our Style Selections Customer Care Team is available at (888) 578-... Read More

18 Questions
1
Answer
1
Answer
1
Answer
1
Answer
1
Answer
1
Answer
1
Answer
1
Answer
1
Answer
1
Answer















We are sincerely sorry for the disappointing experience you have had. Should you wish to share more about what you have encountered, please connect w... Read More