
Ratings & Reviews for GE Reveal 65 -Watt EQ BR30 Color-enhancing Medium screw base E26 Dimmable LED Spot and flood Light Bulb 6 -Pack
Ratings may include incentivized customer reviews.
What Customers Are Saying
Customers praise the crisp, natural white light that enhances colors without appearing too yellow or blue, making spaces feel brighter and more inviting. Many appreciate the subtle, pleasant tone ideal for kitchens and artwork areas. However, a substantial portion report bulbs failing well before their expected lifespan, with replacements needed within months or a year, and some note inconsistent color temperatures between batches. Several customers appreciate dimmability compatibility with specific dimmer models. Despite strong satisfaction with light quality, durability concerns significantly undermine overall confidence in these bulbs.
Customer review summary generated by AI, including incentivized reviews.Nice and bright
Would RecommendI bought mine September 2018 six bulbs one died October 19, 2025 five more still going definitely recommend.
Verified Purchaser
Barely lasts 6 months!
Would Not RecommendI should have read the reviews before buying. I originally bought a pack of 6 only to have 3 fail within 6 months. Then I made the mistake of buying another box when the 1st bulbs failed just to have back ups and the bulbs color temps are different from the 1st set. Where is the quality control?
Have had these lights about 6 months and similar to other reviiews, they started flickering and 2 of the 20 have now went out. Also, they would not work with a new Lutron Sunnata dimmer. The filckers was horrible with the bulbs and this is a new digital dimmer switch. I did change it out for another Lutron I had in another room and it did the same thing. I purchased a Satco BR30 light bulb about a month ago to replace the GE Reveal "best" bulb and it is very early but the Satco's look great, a ...
Dear Customer,
Thank you for contacting GE Lighting. I'm happy to assist you. We are sorry to learn that the product did not meet the ... Read More
lights
Would RecommendJust what I was looking for. Price lower than anyone.
Verified Purchaser
Does the job for the right price!
Would RecommendWith as advertised and came in at a very good price point
Verified Purchaser
Ridiculous!
Would Not RecommendBought a box of 6 for our kitchen when we moved into our place in August 2023. First one started to flicker in about 6 months and finally went out. Replaced the second one about 3 weeks ago, and sure enough... the 3rd one just went out. Was thinking I was going crazy, then saw the reviews on this page and am so glad I am not the only one!!!
Thank you for contacting us about this, I'm sorry it happened. We'll be glad to handle the warranty for you over the phone. Please call us ... Read More
Only lasted 23 months
The light worked fine for 23 months. Then, it started flashing on and off a few times before staying on. Now it won't come on at all. It has a 5 year warranty but I just calculated it would cost $5.80 to ship back for warranty replacement (USPS Ground Advantage, 6 oz.) That cost, along with gas to the post office, means it costs more to get a warranty replacement than it does to just buy a new bulb. Hmmmmm. How about just publishing the phone number to call to get a warranty replacement ov...
Thank you for contacting us about this, I'm sorry it happened. We'll be glad to handle the warranty for you over the phone. Please call us ... Read More
Pleasant experience
Would RecommendEasy to find the product.
Verified Purchaser
STAY AWAY!
Would Not RecommendNOT CONSISTENT! I purchased a whole slew of these lights for my new build. By the time they were installed and we took occupancy, all of the boxes had been disposed of, so I could not return them even though the color they cast on my walls was significantly inconsistent—some cast a nearly 2700K color (as advertised) but others were at least 3500-4000K which made my walls/floors look violet (multiple design professionals agreed with me). I tried to pursue a warranty replacement/refund from GE for...
Thank you for your feedback. If you have any future issues or questions, please don't hesitate to call us directly at 1-800-435-4448; we'll ... Read More
These bulbs dont last!
Would Not RecommendI have bought several types of the GE LED replacement bulbs in the last couple years and i have already had to replace half of them. Their build quality is not good as these are supposed to last 13 years according to the box.
Thank you for contacting us about this, I'm sorry it happened. We'll be glad to handle the warranty for you over the phone. Please call us ... Read More
Simply Don't Last
Would Not RecommendThese last less than one year. We replaced 6 builder-grade bulbs with these. The builder bulbs lasted 2 years. We've had these less than one year, and three are dead.
Thank you for contacting us about this, I'm sorry it happened. We'll be glad to handle the warranty for you over the phone. Please call us ... Read More
Pleasant, bright, natural with no yellow overtone
Would Recommend[Employee of lowes] I wanted brighter light in the kitchen but resisted LED lighting because they weren't dimmable; these are. I like natural bright light, but often dim my kitchen lights while eating; only requiring them at full output when performing tasks.
Verified Purchaser Lowe's Employee
Dear Customer,
Thank you for contacting GE Lighting. I'm happy to assist you. We are sorry to learn that the product did not meet the ... Read More