
Ratings & Reviews for Cafe 30-in 5 burners 4.3-cu ft , 2.4-cu ft Air Fry Convection Oven Double Induction Range ( Stainless Steel with Brushed Stainless Handles )
Ratings may include incentivized customer reviews.
What Customers Are Saying
The appliance features a fast and efficient induction cooktop, a convenient double oven design with air fry capabilities, and a sleek, modern aesthetic. Customers praise its performance, noting how it heats up quickly, cooks evenly, and is easy to clean. However, some have experienced issues with the stove top, and a few mentioned minor design flaws, such as the small size of the top oven and noisy cooktop operation. Overall, it is a high-quality, feature-rich appliance that many customers are satisfied with, though a small number have had negative experiences.
Customer review summary generated by AI, including incentivized reviews.Broken
It came with 3 knobs not working. I am exchanging it.
Verified Purchaser
Loveeeee
I absolutely love my double oven, induction range! I love how quickly it heats and cooks. Love the induction technology and how food doesn’t burn on the hot surface. It’s easy to clean and beautiful looking. I get so many compliments on it. Highly recommend!
From cafeappliances.com
I love the look of this stove and the features!! After using a "Magic Chef" stove that dates almost as old as my house, I welcomed my new GE Cafe induction stove with double oven. I AM still old fashioned enough that I wish it came with a physical instruction manual, and it did not. Also, much to my surprise, it did not come with an air fryer basket. otherwise, it would have gotten 5 stars hands down!
Wifi connection not included
Would Recommendwas not told needed to purchase seperate the connector to use air fryer
loud noise, 11in burner is really 6in
Would Not RecommendI cannot believe the low quality of this machine, there are gaps between paneling and gasket. It makes a high pitched whistling sound if you have more than 2 burners on. The burners don't heat evenly and the 11inch burner is really 6 inches. it constantly cycles on and off on low settings.
We want to help you with your range's sound level and your settings not working properly. We recommend reaching out to our Bodewell service team ... Read More

I would recommend this product
Would RecommendIt is a great product everything we expected
Verified Purchaser
Never been used and broke day of install
Would Not RecommendIt was installed today as a part of our kitchen renovation. It’s never actually been turned on to cook anything and it started blinking and flashing on and off
From 30-in 5 burners 4.3-cu ft , 2.4-cu ft Air Fry Convection Oven Double Induction Range ( Matte White with Brushed Bronze Handles ) Verified Purchaser
We ask that you reach out to Lowe's Customer Care at 1-800-445-6937 for further assistance. If Lowe's Customer Care is unable to assist, we r... Read More

Cute good looking product
Would RecommendThe appliance is cute but the side plates are very thin metal. The person who came to install pushed the appliance and the sides got bent
Verified Purchaser
Stovetop awful, customer service atrocious
Would Not RecommendDO NOT PURCHASE THIS PRODUCT. I purchased this unit just over a month ago. The stovetop abruptly stopped working 2 days after I got it. The tech has been to my house 3 times. The most recent time, GE sent the wrong part, so the tech couldn’t fix it if he wanted to. GE says we refused the repair (again, it was the wrong part). Tech told us GE would call us in the next 2-3 business days. No one called. I had to call them. It’s been o we a month and my stovetop still doesn’t work. I spoke to a sup...
Thank you for bringing this to our attention. We'd appreciate the opportunity to review your cases and address any concerns you have. Please reac... Read More

Broken after 7 months
Would Not RecommendGE Cafe Induction Range, Model CHS950P2MS1 TLDR: the range is not reliable and the warranty work isn’t timely. This is a beautiful range and I love the induction; HOWEVER, due to malfunctioning part, I have been unable to use the range for two weeks and GE says they cannot tell me if/when the part will arrive. The range is 7 months old and still under warranty. This is ridiculous.
Verified Pro
We appreciate your letting us know your experience with this range. We're very sorry that you've had this issue with your unit. We hope you w... Read More

Induction Stopped Working at 15 months!
Would Not RecommendWe had this model for 1 year and 3 months before the induction stopped working, toxic smelling smoke came out of the back vent when operating the large burner. The entire induction module and the large burner needs to be replaced, a $1500+ repair. This is 3 months post warranty and GE offered absolutely no assistance in repairing. There is no reason a stove should have a major malfunction after 15 months of normal household use and very disappointing that GE's attitude was that this was nothing ...
Please PM/DM us on Facebook/Instagram/X with a copy of your review, any service confirmation/case numbers you may have, and the complete model/serial... Read More

Great but loud
Would RecommendThe range looks great, dials are responsive, quick to heat, I absolutely love having a double oven and the air fryer works great. My only real complaint is it can be quite loud. Obviously using the right pan and right sized burner fix most the noise issues but if you use two adjacent burners at opposite powers (one low and one high) this stove will sing.
Verified Purchaser
love the stove
as we us it we are finding more things we love about it
Lowes Constant price changes are a scam
Would Not RecommendPurchased Mid NOV for 3999 and they will not do a price adjustment to the current sale price of 3699 less than 30 days later. Absolute robbery on their part and terrible treatment of their customers.
Verified Purchaser
Hello - To best address your concerns, we ask that you please reach out to Lowe's Customer Care at 1-800-445-6937 for further assistance. Warm re... Read More

Best Range EVER!
Would RecommendVery Happy with every aspect of this range from the beauty to the function & options. Do note that the width is more like 30 1/4" wide. Have an opening bigger than 30's I had to do some modifications to my counter. Double oven is so convenient. The smaller upper oven is so nice not having to heat up a whole oven for a smaller meal. Double option is easier for baking two items of different temperatures. Induction stove heats up super fast but is nice that the rest of the area stays cool. Over spi...
Verified Purchaser
Hello there! Thanks so much for sharing your feedback with us. We are so happy to hear you are loving your range. It is a well-designed appliance tha... Read More

We want to help you with your range knobs not working. We recommend scheduling an appointment with one of our Bodewell technicians by calling 1-833-4... Read More