Prices, Promotions, styles, and availability may vary. Our local stores do not honor online pricing. Prices and availability of products and services are subject to change without notice. Errors will be corrected where discovered, and Lowe's reserves the right to revoke any stated offer and to correct any errors, inaccuracies or omissions including after an order has been submitted.

40-volt max 13-in Straight Shaft Battery String Trimmer 2.5 Ah (Battery Included) (Charger Included)

Ratings & Reviews for Kobalt 40-volt max 13-in Straight Shaft Battery String Trimmer 2.5 Ah (Battery Included) (Charger Included)

3.5
824
Review
 3.5 out of 5
824 Reviews


66% Recommend this product

Ratings may include incentivized customer reviews.

What Customers Are Saying

The Kobalt 40-volt cordless string trimmer offers a mix of positive and negative features. It is reported to be a powerful and convenient tool, with good battery life, quiet operation, and a lightweight design. However, some users experienced issues with the string feeding mechanism, an unbalanced trimmer head, and problems with the battery and charger. While the warranty was seen as a positive, customer service for replacement parts was a concern for some.

Customer review summary generated by AI, including incentivized reviews.
824 Customer Reviews

Maybe the worst purchase I've ever made from Lowes

Would Not Recommend

This product has been so insanely bad, it's soured me on ever buying anything Kobalt ever again. My issues started from the bump head feeder simply not working. As other reviews have stated, it just doesn't work/always gets stuck. Manually feeding line every ten-fifteen minutes is an enraging nuisance. Then there's the battery. When it charges, it charges okay. It lasts a decent amount of time. But we literally had to jump the battery with a car battery one time when it was fully depleted! I...

June 9, 2022
Was this Review Helpful ?

Great trimmer

Would Recommend

I have been getting away from my Stihl gas powered tools to cordless and to be honest I have been very happy with the Kibalt 40V line. I have a trimmer, blower, hedge trimmer and all have worked flawlessly and the batteries are all holding up for years except on which was replaced under warranty. I think the warranty process should be smoother like returning the batteries to the store but one has to spend a quite a bit of time emailing/calling customer support, sending pics, receipts etc. I neve...

April 28, 2022
Verified Purchaser
Was this Review Helpful ?

Don't waste your money

Would Not Recommend

Because I bought this I have punished myself for 3 seasons using it. It is NOT user friendly. If you want to stop every 3 minutes or so to adjust the string then buy it. If your neighbors don't mind you swearing in your yard then but it. I am treating myself to a real weed eater this season.

Was this Review Helpful ?

Came used with missing part; just so so operation

Would Not Recommend

Just so so in weed wacking because it was very difficult to extend the trimmer string to its proper length after a few minutes of wacking. One further star off for missing part, the edge guard, which Kobalt customer service says they do not have in stock.

January 2, 2022
Verified Purchaser
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello Geno,

We're sorry to read you're experiencing issues with the line feed from your Kobalt string trimmer. This string trimme...

Kobalt TeamJanuary 4, 2022

SunriseGlobal-Kobalt

Awesome & Versatile Yard Tool

Would Recommend

Works very well and is lightweight and easy to use! No need to mess with it worry about buying gas, or having a long enough cord or even to be able to find and outdoor outlet. The convenient rechargeable battery pack is very easy to use and snaps right into unit and is ready to go! Love the cobalt brand and the pretty vivid blue color as well! Also love that the battery can be interchangeable and be used in several differed Hand tools as well, very versatile! Love Lowes and their products. Their...

December 24, 2021
Verified Purchaser
Was this Review Helpful ?

Missing Part in re packed box

This trimmer was on sale, and perhaps because it was a previous return. Opened re-taped box and found one part missing, the edge guard, as well as the product already unpackaged and scratched in places.

December 14, 2021
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello geno,

Thank you for your review. We are sorry to hear that you are not completely satisfied with the condition in which your unit w...

Kobalt TeamDecember 16, 2021

SunriseGlobal-Kobalt

Dead tool due to battery

Would Not Recommend

I have several Kobalt 40V cordless tools for my yard after trying the electric route from Stihl equipments (which I still own). As usual batteries always fail and the replacement batteries are so expensive, sometimes cheaper to buy the tool w/ battery on sale or clearance. The Kobalt batteries don't last long first year or less fine then degrades rapidly and finally dead (red light on charger) - way before the 3 year warranty. This is the problem with cordless yard tools, more of a marketing g...

Was this Review Helpful ?

easy to use

Would Recommend

It is so easy and at my age I run out of juice before the battery does,pulling the rope on my gas weed eater takes it's toll on me but i pop in a battery and i am good to go.thanks Kobalt

Was this Review Helpful ?

5 yr warranty does not cover anything

Would Not Recommend

The warranty paper work say the spool is not cover, I assume the rest will be covered, That not the case per warranty department which informs me verbally everything in contact with the spool is not cover also. So what is cover for the 5 YR warranty? I spoke with the manager of the warranty department and consumer care. None want to do the right thing and cover the written warranty, in which they agree was not clear. Warranties are always good until you go to use them.

August 24, 2021
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello Dissatisfied,

We are sorry to hear about this experience. There is a five-year limited warranty on the unit, and three years for th...

Kobalt TeamAugust 24, 2021

SunriseGlobal-Kobalt

Would Not Recommend

the rewind spool feature is frustrating and new replacement spools get expensive over tiem ... aftermarket heads are not available ... I finally hit upon the idea of cutting 18inch lenghts of string and individually " respooling " each one and locking it into position with a slight turn of the bump head ... really wish it respooled like the instructions say

August 5, 2021
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello Mike,

Thank you for your review. We are sorry to read that you are finding this unit difficult to restring. For troubleshooting and...

Kobalt TeamAugust 5, 2021

SunriseGlobal-Kobalt

String hard to use

Would Not Recommend

I spend more time dealing with the string not springing back out then working on trimming grass.

July 24, 2021
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello Allkidd,

Thank you for your feedback. We are sorry to hear about the issues you have experienced with this trimmer. Sometimes if th...

Kobalt TeamJuly 27, 2021

SunriseGlobal-Kobalt

I'm sure there are better ones...

Would Not Recommend

Re-stringing sucks. Battery is hard to unload. If you actually do manage to re-string it, good luck getting the assembly back on. Power does last a very long time. As per my headline, I'm sure there are better machines available.

July 15, 2021
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello Steve,

Thank you for your email. We appreciate your feedback and are sorry to hear that you are experiencing some issues rewinding ...

Kobalt TeamJuly 15, 2021

SunriseGlobal-Kobalt

Rewinding string

Would Not Recommend

I went to redone the string because the head popped off and per the direction from the book from kobalt it is not right. I called kobalt to complain and all she said is your right it is not right and didn't tell the the right way instead pushed me off to lowes. Now I have a brand new trimmer that I have to figure out how to put new string back in.

June 24, 2021
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello Rick,

Thank you for your review. We are sorry that you are having issues with rewinding your string trimmer line! To rewind the lin...

Kobalt TeamJune 28, 2021

SunriseGlobal-Kobalt

Death trap! Spool cap EXPLODED!

Would Not Recommend

After 2 years of use, the spool cap exploded, breaking into 4 pieces (see photo). The metal piece that broke out of the housing shot like a bullet, damaging the stucco of my home, and ricocheted off my house another 50 feet into the street. My guess is that piece traveled around 80 feet. My young children were playing outside, but were luckily out of range. (I of course don't let them play close when I'm trimming, but I never expected this product to be so deadly - who knows how far/fast that wo...

June 14, 2021
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello ntyftdp,
Thank you for your review. We are terribly sorry to hear about this experience. Parts such as the spool cap, spool, and bump kno...

Kobalt TeamJune 15, 2021

SunriseGlobal-Kobalt

okay performer

power is good. battery weight balance takes getting used to. arms hurt the first few times using. I wish the length was adjustable. a little long for me. the "bump" feed is terrible. does not advance most of the time but I found that after you bump it and then when it hits the grass it abruptly advances. the bumper on this thing is not going to last long.....

June 13, 2021
Was this Review Helpful ?

did not last 3 years

Would Not Recommend

The battery is dead and so is the charger. Do not buy

May 8, 2021
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello twam911 - Thank you for your feedback. We are sorry to hear about the experience you have encountered with your battery. Here are a few trouble...

Kobalt TeamMay 10, 2021

SunriseGlobal-Kobalt

Power, battery and/or charger fail quickly

Would Not Recommend

First power failed after a few uses. Lowes replaced it. The second unit failed at 1st season use.

May 1, 2021
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello Cutter,
Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you have had a less than great experience with this edger. Please note thi...

Kobalt TeamMay 3, 2021

SunriseGlobal-Kobalt

Head broke, won’t honor warranty

Would Not Recommend

It was decent for a year or 2 until the trimmer head (the part that you attach the replacement spool to) wore out. I checked Lowes and then called Kobalt for a part, and they told me to take it in under warranty (I was happynit came with a 5 YEAR warranty). Even though the date code indicates it was manufactured less than 4 years ago, the store wont replace without receipt. You know why I don’t have the receipt? Because Lowe’s started “keeping track of your purchases in our system when you use...

April 18, 2021
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello Alex, Thank you for your review. We are sorry to hear about your experience. Please allow us to gather some further information regarding this ...

Kobalt TeamApril 19, 2021

SunriseGlobal-Kobalt

Regret Purchase

Would Not Recommend

Balance is very bad; top heavy. Threading is a nightmare every time. And good luck removing the battery on your own. DO NOT BUY.

March 17, 2021
Was this Review Helpful ?
Response from Kobalt Team

Hello HomeGardener - Thank you for your feedback. We are sorry to hear about the issues you have encountered with this product. Please note this prod...

Kobalt TeamMarch 17, 2021

SunriseGlobal-Kobalt