Prices, Promotions, styles, and availability may vary. Our local stores do not honor online pricing. Prices and availability of products and services are subject to change without notice. Errors will be corrected where discovered, and Lowe's reserves the right to revoke any stated offer and to correct any errors, inaccuracies or omissions including after an order has been submitted.

(Sample) Vinyl Pro Classic Aged Hickory 20-mil x 7.13-in W Luxury Vinyl Plank

Ratings & Reviews for CALI (Sample) Vinyl Pro Classic Aged Hickory 20-mil x 7.13-in W Luxury Vinyl Plank

3.9
140
Review
 3.9 out of 5
140 Reviews


77% Recommend this product

Ratings may include incentivized customer reviews.

What Customers Are Saying

The product has a mixed reception, with some customers praising its attractive appearance, easy installation, and durability, while others report issues like damaged or defective planks, color mismatches, and problems with fragility, cracking, and the locking system. The quality and consistency of the product seem inconsistent, and customers may face installation challenges. Careful inspection of samples and shipments is advised before purchasing.

Customer review summary generated by AI, including incentivized reviews.
140 Customer Reviews

Would not recommend

Would Not Recommend

I would not recommend this flooring to my worst enemy. It laid horrible, after having it for about 4months, most of the locks have pretty much broke and I have pieces already lifting. I have many pieces that are breaking and peeling. I have had this flooring just over 3 years now and it is not worth it. I have laid many types of flooring and have never had these issues. I would say that I will have to fully replace in the near future. Not worth the time or money.

Was this Review Helpful ?

HORRIBLE

Would Not Recommend

I installed this flooring in 2021 and had the same issues as others in this thread. Cali sent out their own inspector, will not warranty. Floors are coming up at the seams and are separating. STAY AWAY FROM THIS COMPANY. Lowe’s would also not help me.

Was this Review Helpful ?

Terrible

Would Not Recommend

I put this flooring in my entire 1650 sf home just a little over a year ago and am having the same problems as Michelle stated in her October 25,2024 review. The locking system is failing on several planks and they are separating. The edges have pulled up on several pieces and I actually cut my toe on one really badly the other day. We paid $16,000 for this flooring and the installation and I am so upset.

Was this Review Helpful ?
Response from CALI

Hello,

Please reach out to us directly at lowes@califloors.com so we can properly address your concerns. Read More

CALIJanuary 9, 2025

calibamboo

beutiful but flawed click lock system

Would Not Recommend

We have had these floors for 2 years and though I love the look of them the planks are lifting and slightly separating at the seams in multiple areas. We are about to replace other flooring and though I want it all to match I am hesitant to re-purchase this.

Was this Review Helpful ?
Response from CALI

Hi Michelle,

Please reach out to us directly at lowes@califloors.com so we can properly address these concerns. Read More

CALIOctober 25, 2024

calibamboo

Open boxes before leaving the store.

Ordered 5 extra boxes only two of the boxes were ok the ends of each box was damaged when I had Lowe's open the boxes the the majority of the planks were damaged. At $92 a box there shouldn't of been a problem.

Was this Review Helpful ?
Response from CALI

Hello, We are sorry to hear about the adverse experience you've had. Please reach out to us directly at Lowes@califloors.com so we can proper...

CALIMay 15, 2024

calibamboo

check product carefully - caveat emptor

Would Not Recommend

ordered 5 boxes,... in 1 box, the ends of all 10 planks were destroyed, (we left that one there), other boxes showed damage, but needed to get home. found many more damaged planks, but the pros installing it were able to work around problems by using them as cut ends. a full box was returned, and there were bad ones in there. problems have to be at the origin, and or with shipping. I would add pix, but that part of the review doesn't seem to be working. go figure.

Was this Review Helpful ?
Response from CALI

Hello Zeke, We are sorry to hear about the adverse experience you've had with the installation of our Bamboo, especially since we see so much suc...

CALIMay 9, 2024

calibamboo

Give me my money back

Would Not Recommend

We ordered this flooring as we had done in the past to be delivered. We never received the flooring. After receiving a delivered notification with flooring nowhere to be found, we called the company. They said it had been delivered and signed for by some other name. We are still trying to get our money refunded as promised. It has been 2 months. Never again with this company. They also took money out again recently due the sabe amount.. this should have been a refund.. what a nightmare.. they ju...

Was this Review Helpful ?
Response from CALI

Hello, We are sorry to hear about the adverse experience you've had with our vinyl, especially since we see so much success with other customers....

CALIApril 23, 2024

calibamboo

cali floors

Would Recommend

this product is perfect , good quality and strong looks better then real wood even , the bump and difference in color make it seem as the floors were made from an entire natural forest , absolutely love it

Was this Review Helpful ?
Response from CALI

Hello Valentina,
We are so happy to hear about the positive experience you've had with our vinyl flooring. Please don't hesitate to shar...

CALIApril 2, 2024

calibamboo

Very pretty and smooth finish

Would Recommend

I am planning to replace the flooring in my finished basement and wanted to be able to see what it would look like so I ordered this sample. I'm glad I did because it's really pretty. The sample has shade variations which make it very attractive. I wanted a light color and this is light but the shade variations which are slightly darker make it much more interesting. Also, it is smooth which I think means it will be easier to clean than one with texture. This is one of my favorites from the sam...

Was this Review Helpful ?
Response from CALI

Hello,
We are so happy to hear about the positive experience you've had with our flooring. Please don't hesitate to share your thoughts...

CALIJanuary 3, 2024

calibamboo

Looks very much like natural wood.

Would Recommend

The color and pattern were exactly what we were looking for. Installation was fast and efficient; our 300 sq. ft. room took only six hours including carpet tear out and moving furniture. The vinyl planking appears to be very durable and looks good in our room.

Was this Review Helpful ?
Response from CALI

Hi Dave, We are so happy to hear about the positive experience you've had with our vinyl, especially having installed it yourself. Please don'...

CALIOctober 12, 2023

calibamboo

Locking mechanism failure

Would Not Recommend

Great color: Check Great texture: Check Random enough pattern: Check Locking mechanism: Failure. Ordered 10 boxes and the locking mechanism was defective that when you put the pieces together they would not lay flat. The planks would literally rock back and forth forming more of a V shape. Tried 7 random planks from different boxes and they all had this defect and was not willing to go through all 100 pieces to see if they all had this problem. Oddly enough the sample we had worked great with th...

Was this Review Helpful ?
Response from CALI

Hello,

I am so sorry to hear about the difficulties you have experienced with our flooring. Please reach out to us directly at lowes@...

CALIAugust 24, 2023

calibamboo

Good product for the price.

Would Recommend

Product looks great. Somewhat easy to dyi. Installation of first 2-3 rows requires care since the slight bending of planks prevent immediate locking.

Was this Review Helpful ?
Response from CALI

Hi Paul,

We are so happy to hear about the positive experience you've had with our flooring, especially having installed it yourself....

CALIJune 22, 2023

calibamboo

very fragile product

Would Not Recommend

Definitely the most frustrating DIY project I've ever done, and I've done a lot. 30% of the planks arrived damaged. Even those that appeared pristine were difficult to work with and the connections often cracked during installation. The floor looks good, but due to the fragility of the product, I don't think it will last long. Hardwood is much, much easier to install.

Was this Review Helpful ?
Response from CALI

Hello,

We are so sorry to hear about the difficulties you faced prior to and during installation. If you have any questions or concerns p...

CALIJune 19, 2023

calibamboo

Thin, dent easily, just NO!!

Would Not Recommend

I bought these floors as they were the closest match to pre-existing floors in a house we bought. The pre-existing floors were discontinued so we searched for the best match we could find and we were delighted how close these floors were! That was the only good part. They are super thin. I am worried about my dogs as they age. We will have to put down more rugs. Denting. CRAZY. We've had these floors installed for less than a month and there are several spots where they are dented and scratch...

Was this Review Helpful ?
Response from CALI

Hello,

I am so sorry to hear about these urgent concerns. Please reach out to us directly at lowes@califloors.com so we can properly ...

CALIJune 12, 2023

calibamboo