
Ratings & Reviews for Whirlpool 31000 -Grain Pro Series Hybrid Water Softener and Whole House Filtration System
Ratings may include incentivized customer reviews.
What Customers Are Saying
The water softener effectively improves water quality, reducing odors and softening laundry. However, some customers report receiving damaged or defective units, and issues with the softener's performance over time. The installation process is described as easy in some cases, but the costs may be higher than expected.
Customer review summary generated by AI, including incentivized reviews.Test has or been done yet
Would RecommendThis is a new water softener that I purchased a week ago. I am still waiting for its performance.
Verified Purchaser
Takes Up More Space Than Expected
Would Not RecommendThis unit takes up more space than I expected. Since the softener and filtration system are combined together, you need a decent amount of room around it for installation and salt refills. Not ideal if your utility area is already tight.
Damage product
Would Not Recommend3rd party delivery person to care about the product. Didn’t use dolly to move from Van to my front door
We’re sorry to hear that your product arrived damaged and understand how frustrating this experience must have been. We appreciate you bringing this ... Read More

Great!!
Would RecommendI purchased and had it installed and the size fit great in my small garage. The softness of the water is great!
Verified Purchaser
Self-Cleaning Still Uses Water
Would Not RecommendThe “self-cleaning” feature sounded convenient, but the system still has to flush and drain water to clean itself. I wish the product page were clearer about how much extra water this process uses over time.
Thank you for taking the time to share your feedback. We understand your concern regarding water usage during the system’s self-cleaning process and ... Read More

Whirlpool softer and filter
Just installed this one, as a replacement for the other one that was 3 years old. Whirlpool warranty was easy to work with and shipped me a new one within a week. This one is running good so far (2 weeks).
From Whirlpoolwatersolutions.com
Poor delivery
I didn’t install this product. It was delivered damaged. I took the refund. I’m disappointed in the delivery process. The delivery date was pushed back three times and it arrived damaged.
Verified Purchaser
Horrible Service
Would Not RecommendI have repeatedly contacted support and have not gotten any response for the problems i am having my unit is 2.5 years old and not working. I have been faithful with their quarterly cleaning solution and they are not helping me out with any advice or warranty repairs.
From Whirlpoolwatersolutions.com
Item Delivered in Damage
The issue I suspected happened. The water softener was delivered halfway up the driveway and left on its side. Today, when the plumber came to install it, we opened the box at the final stage and found it was damaged. Unfortunately, I now have to call the plumber back and pay additional labor costs. Very disappointed with the delivery handling.
Verified PurchaserVerified Pro
Hello, thank you for your message. We’re very sorry to hear that the system arrived damaged and understand how frustrating this situation is, especia... Read More

See "feedback"- overall, not a positive experience
Would Not RecommendPlease refer to my "feedback" submitted today, 2/7/26
Verified Purchaser
Does not last.
Would Not RecommendWe have had the system installed for less then 6 months. it stopped filtering the water about a month ago. cleaned it out, etc. no change. it stopped softening the water now as well. do not recommend and impossible to get help or file through the warranty. Lowes customer service will not help either
Thank you for taking the time to share your experience. We’re sorry to hear about the issues you’ve encountered and the difficulty getting support—th... Read More

Dual Purpose Filter and Soft Water
Would RecommendThis is the second one. The first one lasted about 6 years. The failure was severe enough to make the cost of repair too high. The new model has improvements to help keep that kind of failure from happening.They work very well.
Verified Purchaser
Some Improvement over version -4
This is the second unit we bought. The last one in 2020 failed with catastrophic damage to the cycling valve (no longer available) due to a broken motor gear. Improvements have been made in this model, some good some not. The valve motor and cam now have steel gearing, but the new cover makes the brine well difficult to access and the salt bin cover doesn't come off easily. Also no documentation comes with this one. There is a sheet with a QR code leading to a site where installation instruction...
From Whirlpoolwatersolutions.com
Product arrived very damaged
Would Not RecommendWater softener arrived damaged like it had been dropped off the truck
Verified Purchaser
Thank you for taking the time to share your feedback with us. We sincerely apologize that your water softener arrived damaged and understand how frus... Read More

Received Broken
I was so excited to try this unit. I had all my plumbing done and waiting on the unit. It arrived via FedEx at 8 pm after I had to leave. Opened the next morning to find the unit broken. I can't believe you would send something like this through FedEx! Now I'm scared to order another one.
Thank you for sharing your experience. We’re very sorry to hear that your unit arrived damaged and understand how disappointing and frustrating this ... Read More

Thank you for sharing your feedback. We understand that available installation space is an important consideration and appreciate you taking the time... Read More