Diamond NOW Goslin Storm Bathroom Vanity Collection
Collection Items
NO_DELIVERY_DATESWhen should I expect to get my items?
See availability by item




Items Included in this Collection





Item #642571 |
Model #39A VSDB36
Dark storm finish vanity from the Goslin collection blends well with most bath decor
Features 2 full-extension drawers and 2 cabinet doors
Great for transitional style decor
Compatible with 37-in W x 22-in D vanity tops (sold separately)
36-in W x 21-in D bathroom vanity
Brushed-nickel finish hardware adds a touch of shine
Fully assembled and ready to be installed
General | |||
|---|---|---|---|
Hardware Color Family | Nickel | Finish Type | Painted |
Style | Modern/Contemporary | Installation Type | Freestanding |
Base Material | Engineered wood | Hardware Finish | Brushed |
Number of Drawers | 2 | Color/Finish Family | Gray |
Door Overlay | Full overlay | Manufacturer Color/Finish | Storm Gray |
Number of Doors | 2 | Side Panel Material | Particleboard |
Collection Name | Goslin | Number of Mirrors | 0 |
Dimensions | |||
|---|---|---|---|
Common Width (Inches) | 36 | Weight (lbs.) | 76 |
Common Height (Inches) | 34.5 | Actual Width (Inches) | 36 |
Common Depth (Inches) | 21 | Actual Height (Inches) | 34.5 |
Maximum Sink Depth (Inches) | 11.56 | Compatible Vanity Top Width | 37-in |
Bathroom Size | Standard bathroom | Compatible Vanity Top Depth | 22-in |
Popular Widths | 36-in | Actual Depth (Inches) | 21 |
Features | |||
|---|---|---|---|
Floating | No | Adjustable Shelves | No |
Medicine Cabinet Included | No | Dove Tail Drawer Construction | No |
Integrated Electrical Outlet | No | Mirror Included | No |
Soft Close Doors | No | Lowe's Exclusive | Yes |
Soft Close Drawers | No | Solid Wood Frame | No |
Mirrored Front | No | Unfinished Sides | None |
Multiple Hardware Colors Included | No | Toe Kick | No |
Number of Hardware Colors Included | 1 | Decorative Hardware Included | Yes |
Assembly Required | No | Modular Design | No |
Warranty | |||
|---|---|---|---|
Warranty | 1-year limited | ||
Certifications | |||
|---|---|---|---|
CA Residents: Prop 65 Warning(s) | ADA Compliant | No | |
CARB Compliant | Yes | ||
Miscellaneous | |||
|---|---|---|---|
UNSPSC | 30162200 | ||
Ratings may include incentivized customer reviews.
What Customers Are Saying
This bathroom vanity received mixed reviews. Many customers found it to be an affordable and stylish option that fit well in their bathroom renovations, with positive feedback on the dark finish, storage space, and easy installation. However, a significant number of customers reported quality issues, including broken drawers and panels, misaligned doors, and the use of cheap, flimsy materials. Some felt the vanity was not worth the price and did not meet their expectations for quality. Overall, this appears to be a budget-friendly option, but customers should inspect it thoroughly upon delivery and be prepared to potentially return or repair it due to quality control concerns.
Customer review summary generated by AI, including incentivized reviews.Poor Quality - Scratched, Bad Drawer Slides
I read the other reviews and was hopeful the vanity we picked up would be better.... I was wrong. On the front, top side drawer has a very noticeable nick in the finish, as well on one side there's a good nick that will need to be touched up (if we keep this unit). Also, the full extension drawer slide on the top drawer is very poor quality and when pulled out it becomes disconnected and am unable to close the drawer without first reaching in from the top try to line up the slide mechanism on th...
Fully inspect these before bringing them home.
I bought a Diamond Freshfit Goslin vanity from Lowes in Sanford, FL. The first one I received, the lower drawer face overlapped the upper one, therefore not being able to close all the way. I returned it and got another, it was an open box, and Lowes couldn't say why it was returned. Inspection of it in the box seemed fine so we took it, getting it out of the box at home revealed the lower drawer face was shifted about 1/8 to the side of the top drawer. This also became apparent when trying t...
Verified Purchaser
Scott,
Thank you for contacting us with your concerns. We apologize for the condition that you received your cabinets and will share this with ... Read More

Looks great on the surface but horribly built
Great color combination - provides a good option to the browns and whites. However, this thing is built like a $150 vanity. Stapled at the corners of lap jointed particle board. As I was installing GENTLY , the back panel separated. The staple were less than 1/8" into the connecting panel. I removed the staples, got out my finish nailer and used small brads to put it back together. Much more solid. In the back of the cabinet there is a vertical section right through the center of the openi...
I should have read the reviews before buying....
We purchased this vanity and when we got it home it had major multiple scratches on the front. No big deal because we noticed that it was opened and taped closed again. It took us 3 stores and 5 boxes to find one that was untouched/unscathed. We carefully loaded it into my Jeep and got it home. We inspected the vanity while still in the box to make sure the front had no blemishes at the store and more thoroughly at home. I mean we are buying this brand new right? Well two weeks later I open...
Valued Customer,
We're sorry to hear about your experience and the damage to your cabinet. Your input, and the feedback from all of our customer... Read More

Attractive but not Well-Made
We purchased this vanity because it was the right size and color we wanted. We didn't check it in the store but checked at home, and it was not damaged at all. We are installing it in a basement bathroom in a vacation home and for the price, it should do the trick. Not sure if it will hold up over time, but what furniture that costs $399 does? Real wood cabinets are much more costly and as mentioned, this is for a vacation home guest bathroom that will not get much use. I did want to meniton tha...
Alice,
Thank you very much for taking the time to review our cabinetry. Your input, and the feedback from all of our customers is important to ... Read More

Trash, waste of your money
No stars please!!! purchased on line as it had a nice look. It arrived with broken drawers and back panel. The compress board is so thin that it would break just by touch. Lowes should never associate with these manufacturers as it put them in a bad light. The vanity was replaced when i went to the store to complain. It was a no hassle return.Please take this trash out of the stores, its no good. No one should have to spend hard earned money on such garbage.Please stop insulting consumers.
From Goslin 60-in Storm Gray Bathroom Vanity Base Cabinet without Top Verified Purchaser
Love the item/hated the service
Ordered this item from our local Lowe's store. This was for a bathroom remodel for my daughter and son in law. We were told it would take 7 days to arrive. It did arrive 7 days later. When my son-in-law went to pick it up, he had the store associates open up the box. The vanity was all scratched and scuffed up. The associates said they could not reorder it because I needed to be there. I left and went straight to the store where I was told there was no one there to reorder it for me. We needed t...
From Goslin 48-in Storm Gray Bathroom Vanity Base Cabinet without Top Verified Purchaser
Dear Valued Customer,
Thank you for your feedback. We appreciate your five star rating and are happy that you are pleased with your Goslin vanit... Read More

Looks great
we bought two of these one 36" and a 48" for two of our bathrooms. I love it that kick plates are provided so that you do not need to clean under the cabinet. A previous review rated thus as cheaply made. Well for less than $400 you are not getting solid wood construction. We feel they are sturdy and will be in the bathrooms till someone else years from now decides to change styles. We needed to make two adjustments. First was our plumbing in the wall hit the back middle brace which we cut out- ...
Very disappointed in our entire experience
We purchased two vanities for our master bathroom. Initially we purchased two of the laconia models and both vanity tops were broken in two. When we received the order one of the boxes had been opened and appeared to be boxed up after someone returned it. Had to return both and decided on the goslin. Got this home and of course one of the boxes appeared to have been open. The vanity top had a small chip and we were so tired of exchanging that we decided to keep it. It was installed but I n...
Worst Junk Ever
I'm a Contractor with 35 yrs experience. This has to be the absolute biggest piece of crap ever made. the drawer glides literally fell apart upon opening the others were tight ready to fall apart. bought 2 of them for 2 bathrooms, returned for refund. Please don't listen the the good reviews, They are Junk. It made me do a one star to submit but truly a NO STAR , A ZERO.
Hello Hotsy, Thank you for your review. We are very sorry to read about your unfavorable experience with the Goslin vanity. Although we understand yo... Read More







Hello Sully, Thank you for your review. We are so sorry to read about the quality concerns you have listed in your review. Our cabinets and vanity to... Read More