Diamond Express Jamestown 30-in W x 42-in H x 12-in D Regatta Blue Painted Wall Fully Assembled Plywood Cabinet Cut for Glass Shaker
Item #6307508 |
Model #330 WCG3042
At a Glance
Product Dimensions
Shipping
Thu, Oct 29 (Est.)
5,000+ available
Delivery
5,000+ available
Don't miss out on MyLowe's Money◊!
Enter your dimensions and we’ll check if it fits in your space.
Here are some similar items...
SHOP THE FULL COLLECTION
Ships free to your home or jobsite in 5 business days; additional days required for select markets and finishes
All plywood construction
HGTV Home by Sherwin-Williams finish ensures lasting durability and beauty
Strongest cabinet available in the industry, featuring Diamond TrueCraft solid back construction
Cabinets suited to build your dream kitchen, bathroom, laundry room or bar
Manufactured with the highest standards in quality and craftsmanship, all backed by a Lifetime Limited warranty
General | |||
|---|---|---|---|
Color Shade | Dark | Number of Doors | 2 |
Fronts Sold Separately | No | Collection Name | Jamestown |
Production Method | Semi-custom (made to order) | Finish Type | Painted |
Door/Cabinet Style | Shaker | Door Swing | Double doors |
Material | Engineered wood | Color/Finish Family | Blue |
Package Quantity | 1 | Configuration | Door |
Style | Transitional | Panel Style | Cut for glass |
Type | Wall | Drawer Construction | No drawer |
Number of Drawers | 0 | Manufacturer Color/Finish | Regatta Blue |
Number of Shelves | 2 | ||
Dimensions | |||
|---|---|---|---|
Depth (Inches) | 12 | Width (Inches) | 30 |
Height (Inches) | 42 | Weight Capacity (per shelf) (lbs.) | 30.6 |
Weight (lbs.) | 86 | Door Width (Inches) | 1 |
Features | |||
|---|---|---|---|
Soft Close | Yes | Reversible Door | No |
Adjustable Shelves | Yes | Box Construction | Plywood |
Moisture Resistant | No | Toe Kick | No |
Stainable/Paintable | No | Overlay | Full overlay |
Certifications | |||
|---|---|---|---|
CA Residents: Prop 65 Warning(s) | GREENGUARD Gold Certified | No | |
Warranty | |||
|---|---|---|---|
Warranty | Limited lifetime | ||
Compatibility | |||
|---|---|---|---|
Sample Item Number | 6542348 | ||
Labor | |||
|---|---|---|---|
Assembly | Fully assembled | ||
Miscellaneous | |||
|---|---|---|---|
UNSPSC | 30161800 | ||
Check out the Best Selling Kitchen Cabinets on Lowes.com
Ratings may include incentivized customer reviews.
What Customers Are Saying
Customers are divided on their experience. Many praise the cabinets' sturdy frames, smooth finishes, and premium appearance that rivals expensive brands, noting excellent value for the price. However, a substantial number report severe frustration with delivery delays, inaccurate tracking, and poor communication—orders arrive weeks late or marked backordered after payment. Several mention designers ordered incorrect sizes, and customer service is criticized as unresponsive. A few note thin door panels, stapled backs, and missing hardware. Despite strong product quality, many find the ordering and delivery process unreliable and frustrating.
Customer review summary generated by AI, including incentivized reviews.DAMAGED 3 TIMES
poor sutomer service, delayed delivery and when it did finally show up it was damaged.
From Jamestown 18-in W x 90-in H x 24-in D Retreat Green Painted Pantry Fully Assembled Plywood Cabinet Recessed Panel Shaker Verified Purchaser
DAMAGED 3 TIMES
3 TIMES DELIVERED AND 3 TIMES DAMAGED!!!!
From Jamestown 36-in W x 30-in H x 12-in D Retreat Green Painted Wall Fully Assembled Plywood Cabinet Recessed Panel Shaker Verified Purchaser
Thank you for sharing your feedback. We sincerely apologize that your product was delivered damaged not once, but three separate times. Your comments... Read More
I thought this would be a spice rack
Arrived in good condition, but not a spice rack - the item should not show a picture of a spice rack. This is confusing, and the item should have an option to order a spice rack with this type of cabinet.
From Jamestown 9-in W x 34.5-in H x 24-in D Retreat Green Painted Base Fully Assembled Plywood Cabinet Recessed Panel Shaker Verified Purchaser
Thank you for your feedback. We are glad to hear that the cabinet arrived in good condition. However, we are sorry to learn that the product listing ... Read More
do not waste your money
do not buy anything from this company. we ordered a complete kitchen cabinets setup and have had nothing but migraine and silence for almost a month over simple drawer stops. they broke immediately after opening the box. Two different reps have been contacted within the past 2 weeks.
From Jamestown 36-in W x 34.5-in H x 24-in D White Painted 3 -Drawers Drawer Base Fully Assembled Plywood Cabinet Recessed Panel Shaker
Thank you for sharing your experience. We sincerely apologize for the frustration and inconvenience you have encountered with your kitchen cabinet or... Read More
CAN'T EVEN MATCH THEIR OWN COLORS!!!
The color in the panels does not even match the tone of the cabinets and drawers. The panels are noticeably lighter than the rest of the cabinets. We contacted Diamond customer services, and they sent replacement panels. When the replacements arrived, they had the exact same issue, like none even looked why we were getting replacements. We called again to report the problem, and their solution was to offer us a credit of only $76 on a $7k purchase. At this point, our countertops have already be...
From Jamestown 36-in W x 30-in H x 12-in D Retreat Green Painted Wall Fully Assembled Plywood Cabinet Cut for Glass Shaker Verified Pro
Thank you for sharing your experience. We sincerely apologize for the frustration and disappointment caused by the color variation in your cabinets a... Read More
Finish issues
We remodeled our kitchen about 6 months ago. We ordered custom diamond cabinets and overall they are quite nice and seem well made, certainly the nicest cabinets I've ever owned. However, we had several things wrong, one cabinet was broken and needed to be replaced, complicating countertop installation. Another with broken tracks, easy fix with new parts from Diamond. Four of the doors had finish issues, and the paint seems a bit thin in general. Again, Diamond replaced the doors, but it's ...
Thank you for your feedback. We are glad to hear you are pleased with your Diamond cabinets overall, but we sincerely apologize for the issues you ex... Read More
Bas design
I cannot believe the design for the attachment of the drawer front on our diamond cabinets. The attachment mechanism, which is spotfaced into the front drawer panel then sticks out beyond the drawer and then screwed to the drawer front, holds the entire drawer open probably 1/4 of an inch making the ugly hardware visible from the side on all the cabinet drawers. This is a very poor design and it's unlike any other cabinets we have. Not only that, the majority of our trim boards, toe kick and sid...
Thank you for sharing your feedback. We are sorry to hear that you are dissatisfied with the drawer front attachment design and the finish quality of... Read More
Must be better products
As per other reviews, cabinets are made well for basic cabinets, but we had to wait 3 weeks for a cracked frame replacement, even though the packaging was quality. Also, many doors were poorly finished and needed replacements. They just don't seem to care and ship poor product.
Thank you for your review. We are very sorry to learn that you had such a negative experience with the condition that you received your cabinetry. Pl... Read More
I think it looks great in my new kitchen thank you low’s
From Jamestown 24-in W x 36-in H x 24-in D Cloud Gray Painted Diagonal Corner Wall Fully Assembled Plywood Cabinet Cut for Glass Shaker Verified Purchaser
Thank you for taking the time to write this review. We appreciate your comments and the five star rating. Thank you and have a great day! Read More
Cabinets doors don't match in size
The height of the cabinet is consistent but the length of the cabinet door is inconsistent by a full inch making it look terrible next to the other cabinet.
From Jamestown 15-in W x 34.5-in H x 24-in D White Partial Overlay Painted Base Fully Assembled Plywood Cabinet Recessed Panel Shaker Verified Purchaser
We're sorry to hear about your experience. Please email us at consumercaremb@masterbrand.com so we can follow up with you personally. We wil... Read More
179 Questions
5
Answers
3
Answers
2
Answers
2
Answers
2
Answers
2
Answers
2
Answers
1
Answer
1
Answer
1
Answer
Diamond Express: Featured Videos
COMPARE PRODUCTS
Name | |||
|---|---|---|---|
Ratings | |||
Type | Wall | ||
Height (Inches) | 42 | ||
Configuration | Door | ||
Wall | Wall | Wall | Wall |
42 | 42 | 42 | 39 |
Door | Door | Door | Door |
FEATURED PRODUCTS
Sponsored










































































































Thanks for contacting us with your concerns. We apologize for the damage to your cabinet. This is not the experience we want for our customers. If th... Read More